Počet záznamů: 1
Spotřebitelské vnímání plastových nákupních tašek
Údaje o názvu Spotřebitelské vnímání plastových nákupních tašek / Štěpánka Truhlářová Osobní jméno Truhlářová, Štěpánka, (autor diplomové práce nebo disertace) Fyz.popis 59 listů : barevné ilustrace, grafy, schémata Poznámky Vedoucí práce Marta Žambochová. Oponent Jan Macháč Abstrakt Používání plastových nákupních tašek se stalo díky jejich negativnímu dopadu na životní prostředí celosvětovým environmentálním problémem. Pro přijetí efektivních opatření proti jejich nadužívání je však zásadní nejprve porozumět vnímání spotřebitelů. Tato práce zkoumá, co vede zákazníky lovosických maloobchodních prodejen ke koupi plastové tašky, a to prostřednictvím analýzy jejich nákupních preferencí, environmentálních názorů a sociodemografických charakteristik. Bylo provedeno dotazníkové šetření na 205 zákaznících prodejen Penny Market, Billa a Lidl, přičemž proběhl i osobní průzkum prodávaných tašek. Získaná data byla vyhodnocena pomocí frekvenční analýzy, neparametrických testů a segmentace. Na základě výsledků jsou formulována konkrétní doporučení pro prodejce a tvůrce politik, s cílem snížit spotřebu plastových tašek a podpořit udržitelné chování spotřebitelů. The use of plastic shopping bags has become a global environmental concern due to their negative impact on the environment. To take effective measures against their overuse, it is crucial to first understand consumer perception. This paper examines what brings customers of retail stores in Lovosice to purchase plastic bags through an analysis of their shopping preferences, environmental attitudes, and socio-demographic characteristics. Data were collected through a questionnaire survey from 205 customers of Penny Market, Billa, and Lidl stores, and a personal survey of the offered bags was also made. The data was evaluated using frequency analysis, non-parametric tests, and segmentation. Based on the results, specific recommendations are formulated for retailers and policymakers to reduce the consumption of plastic bags and promote sustainable consumer behavior. Dal.odpovědnost Žambochová, Marta (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
Macháč, Jan (oponent)Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie a managementu (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla udržitelná spotřeba a výroba * spotřebitelské chování Předmět.hesla plastové tašky * maloobchod * udržitelná spotřeba * dotazník * plastic bags * retail store * sustainable consumption * questionnaire Forma, žánr bakalářské práce Konspekt 33 - Ekonomie MDT [330.567.2+338.3]:502.1 * 366.1 * (043)378.22 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00189881 Druh dok. Vysokoškolské práce Signatura Čár.kód Dislokace Volný výběr Info DA 14940 3300714940 sklad C pouze prezenčně
Počet záznamů: 1