Počet záznamů: 1  

Spotřebitelské vnímání plastových nákupních tašek

  1. Údaje o názvuSpotřebitelské vnímání plastových nákupních tašek / Štěpánka Truhlářová
    Osobní jméno Truhlářová, Štěpánka, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis59 listů : barevné ilustrace, grafy, schémata
    PoznámkyVedoucí práce Marta Žambochová. Oponent Jan Macháč
    AbstraktPoužívání plastových nákupních tašek se stalo díky jejich negativnímu dopadu na životní prostředí celosvětovým environmentálním problémem. Pro přijetí efektivních opatření proti jejich nadužívání je však zásadní nejprve porozumět vnímání spotřebitelů. Tato práce zkoumá, co vede zákazníky lovosických maloobchodních prodejen ke koupi plastové tašky, a to prostřednictvím analýzy jejich nákupních preferencí, environmentálních názorů a sociodemografických charakteristik. Bylo provedeno dotazníkové šetření na 205 zákaznících prodejen Penny Market, Billa a Lidl, přičemž proběhl i osobní průzkum prodávaných tašek. Získaná data byla vyhodnocena pomocí frekvenční analýzy, neparametrických testů a segmentace. Na základě výsledků jsou formulována konkrétní doporučení pro prodejce a tvůrce politik, s cílem snížit spotřebu plastových tašek a podpořit udržitelné chování spotřebitelů.
    The use of plastic shopping bags has become a global environmental concern due to their negative impact on the environment. To take effective measures against their overuse, it is crucial to first understand consumer perception. This paper examines what brings customers of retail stores in Lovosice to purchase plastic bags through an analysis of their shopping preferences, environmental attitudes, and socio-demographic characteristics. Data were collected through a questionnaire survey from 205 customers of Penny Market, Billa, and Lidl stores, and a personal survey of the offered bags was also made. The data was evaluated using frequency analysis, non-parametric tests, and segmentation. Based on the results, specific recommendations are formulated for retailers and policymakers to reduce the consumption of plastic bags and promote sustainable consumer behavior.
    Dal.odpovědnost Žambochová, Marta (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Macháč, Jan (oponent)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie a managementu (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla udržitelná spotřeba a výroba * spotřebitelské chování
    Předmět.hesla plastové tašky * maloobchod * udržitelná spotřeba * dotazník * plastic bags * retail store * sustainable consumption * questionnaire
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt33 - Ekonomie
    MDT[330.567.2+338.3]:502.1 * 366.1 * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00189881
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 149403300714940sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.