Počet záznamů: 1  

Does bilingualism facilitate the acquisition of another language? A comparative survey of monolingual and bilingual learners

  1. Údaje o názvuDoes bilingualism facilitate the acquisition of another language? A comparative survey of monolingual and bilingual learners / Valentina Orlova
    Další variantní názvyBilingvní děti ve věku od 11 do 15 let, žijící v České republice, které se učí angličtinu jako cizí jazyk
    Osobní jméno Orlova, Valentina, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis72 listů : grafy
    PoznámkyOponent Kateřina Šteklová. Vedoucí práce Christoph Haase
    AbstraktDiplomová práce je zaměřena na porovnání bilingvních a monolingvních žáků ve věku 11 až 15 let studujících anglický jazyk. Teoretická část zkoumá hlavní myšlenky a limity teorií učení prvního a druhého jazyka. Zabývá se třemi nejvíce uváděnými typy bilingvistů a rovněž jejich zapojením mozku při využití jazyka. Taktéž zkoumá strategie učení a jejich roli v samotném učebním procesu. Výzkum se zabývá rozdíly mezi bilingvními a monolingvními žáky, jejich preferovanými učebními strategiemi a sebehodnocením úspěšnosti ve studiu angličtiny jako cizího jazyka. Výzkumná data byla shromážděna pomocí dotazníku, který částečně potvrdil hypotézy formulované v diplomové práci. Průzkumu se zúčastnilo celkem 34 respondentů, z toho 17 bilingvních a 17 monolingvních.
    This diploma thesis is focused on the comparison of bilingual and monolingual learners aged 11 to 15 years while studying English. The theoretical part examines central ideas as well as limitations of learning theories that represent the acquisition of first and second language. Furthermore, the theoretical part defines the concept of bilingual learners and deals with the three most common types of bilinguals, the same as with bilingual brains. The work also investigates learning strategies and their role in the learning process. The research explores the differences between bilingual and monolingual learners in regards to their preferred learning strategies and self-views on success in learning English as a foreign language. The research data was collected with the help of a questionnaire, which partially confirmed the hypotheses formulated in the work. A total of 34 respondents took part in the survey, out of whom 17 were bilinguals and 17 were monolinguals.
    Dal.odpovědnost Šteklová, Kateřina (oponent)
    Haase, Christoph (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra anglistiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla angličtina * bilingvní vzdělávání * bilingvismus * učivo základních škol
    Předmět.hesla teorie učení * zapojení mozků bilingvů při využití jazyka * srovnání bilingvních a monolingvních žáků * learning theories * language in the brain: bilingual view * comparison of bilingual and monolingual learners
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt811.111 - Angličtina
    MDT811.111 * 37.0:81'246.2 * 81'246.2 * 373.3.016 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00187853
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 136503300713650sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.