Počet záznamů: 1  

Analýza lexikálně-sémantické roviny u žáků 1. tříd ze sociokulturně znevýhodněného prostředí

  1. Údaje o názvuAnalýza lexikálně-sémantické roviny u žáků 1. tříd ze sociokulturně znevýhodněného prostředí / Linda Oříšková
    Osobní jméno Oříšková, Linda, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis93 listů : grafy
    PoznámkyVedoucí práce Ilona Pešatová. Oponent Václava Tomická
    AbstraktDiplomová práce se skládá ze dvou hlavních částí, a to části teoretické a části praktické. Diplomová práce je zaměřena na depistáž projevů narušené komunikační schopnosti v lexikálně-sémantické rovině u žáků žijících v sociokulturně znevýhodněném prostředí, kteří navštěvují prvních třídu základní školy. Cílem této práce je porovnání úrovně v oblasti lexikálně-sémantické jazykové roviny k dětem sociokulturně znevýhodněným. V teoretické části bylo využito studia a analýzy odborné literatury a dosavadní úrovně poznání v této oblasti. Primárně byla pozornost věnována jazykovým rovinám či základním pojmům z oblasti komunikace. Oblast sociokulturního znevýhodnění zde byla zohledněna i z legislativního vymezení těchto pojmů. V empirické části byl proveden jak popis výzkumného vzorku, tak i samotný výzkumný výzkum. V rámci šetření bylo provedeno screeningové šetření s cílem stanovit oslabení v lexikálně-sémantické jazykové rovině výrazně související se symptomy sociokulturního znevýhodnění v komparaci skupiny žáků intaktních. Na základě této komparace jsou formulována doporučení pro speciálně pedagogickou praxi. Diplomovou práci ukončuje diskuse a závěr.
    The thesis consists of two main parts, the theoretical part and the practical part. The diploma thesis is focused on the detection of manifestations of disturbed communication ability in the lexical-semantic level of pupils living in socio-culturally disadvantaged environment who attend the first class of elementary school. The aim of this work is to compare the level of lexical-semantic language level to children with socio-cultural disadvantage. In the theoretical part was used study and analysis of professional literature and the current level of knowledge in this area. Primarily, attention was paid to language levels or basic concepts of communication. The area of socio-cultural disadvantage was also taken into account in the legislative definition of these terms. In the empirical part, both the description of the research sample and the research itself were carried out. A screening survey was carried out in order to determine the attenuation in the lexical-semantic language level, which is strongly related to the symptoms of socio-cultural disadvantage in the comparison of intact pupils. Based on this comparison, recommendations for special pedagogical practice are formulated. The thesis concludes with discussion and conclusion.
    Dal.odpovědnost Pešatová, Ilona (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Tomická, Václava (oponent)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla sociální komunikace * komunikační dovednosti * školní zralost
    Předmět.hesla komunikace * řeč * slovní zásoba * narušená komunikační schopnost * oslabení * sociokulturní znevýhodnění * communication * speech * vocabulary * impaired communication ability * weakening * socio-cultural disadvantage
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt316.4/.7 - Sociální interakce. Sociální komunikace
    MDT316.77 * 316.77:81'42 * 373.29 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00182436
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 135183300713518sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.