Počet záznamů: 1  

Role učitele a žáka ve výuce anglického jazyka na základní škole s prvky Montessori

  1. Údaje o názvuRole učitele a žáka ve výuce anglického jazyka na základní škole s prvky Montessori / Michaela Körschnerová
    Osobní jméno Körschnerová, Michaela, 1996- (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis97 listů : ilustrace
    PoznámkyVedoucí práce Jana Pavlíková. Oponent Natalia Orlová. Příloha 1: Observační list - výsledky Příloha 2 - 5: Dotazník pro učitele - výsledky Příloha 6 - 13: Dotazník pro žáky jednotlivých škol - výsledky Příloha 14 - 21: Umístění nábytku v jednotlivých školách Příloha 22: Pomůcky používané v AMA SCHOOL základní a mateřská škola, o.p.s., Most Příloha 23 - 26: Observační list - ukázka Příloha 26 - 27: Dotazník pro žáka - ukázka Příloha 28: Dotazník pro učitele - ukázka
    AbstraktBakalářská práce se zaměřuje na vztahy učitelů a žáků 3. tříd ve výuce anglického jazyka na tradičních základních školách a Montessori školách nebo školách inspirovaných Montessori prvky. Cílem práce je zjistit, jak se tento typ vztahu v těchto školách liší, popř. jakým způsobem je v nich koncipována samotná výuka. Jako metodu jsem zvolila observaci ve čtyřech státních základních školách a ve čtyřech Montessori základních školách nebo základních školách inspirovaných Montessori prvky. Pracuji s výsledky dotazníků, jež mi vyplnili jak vyučující, tak žáci daných škol. Výsledky průzkumu ukázaly, že výuka ve státních školách probíhá většinou stylem frontální výuky, avšak výsledky průzkumu Montessori zařízení ukázaly, že výuka a vztahy zde probíhají jinak, než by podle Montessori principů probíhat měly - namísto od otevřené výuky jsem ve většině pozorovaných škol vypozorovala frontální výuku, ze které se také odvíjel autoritativní postoj učitele.
    This bachelor's thesis is focusing on the relationships between teachers and 3rd grade students in the English language lessons in the traditional state primary schools and Montessori primary schools, optionally in the schools, which are inspired by Montessori principles. The aim of the work is to find out, how this type of relationship differs in these schools, or how the lessons are organized. My methods were observations in four state primary schools and in four Montessori primary schools or in schools, which are inspired by Montessori principles. I worked with the results of questionnaires which were filled out by teachers as well as the pupils of the specific schools. The results of the research showed, that educational process in the state primary schools is running in a style of frontal instruction. However, the results of the research in the Montessori institutions showed, that the lessons and relationships between teachers and pupils are different, than they should be according to the Montessori principles - I noticed, that instead of expected open learning in these schools are mostly running lessons in a style on frontal instruction.
    Dal.odpovědnost Pavlíková, Jana, 1968- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Orlová, Natalia (oponent)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra anglistiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla angličtina * jazyková výuka * metoda Montessori * alternativní školy
    Předmět.hesla státní škola * frontální výuka * otevřená výuka * state school * frontal instruction lesson * open learning
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt811.111 - Angličtina
    MDT811.111 * 81'24 * 37.091.4 * 373-028.82 * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00185095
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 120413300712041sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.