Počet záznamů: 1
Písemné projevy uvězněných žen v procesu jazykové edukace
Údaje o názvu Písemné projevy uvězněných žen v procesu jazykové edukace = Written expressions of female inmates in the process of language education / Kristián Šujan Osobní jméno Šujan, Kristián, (autor diplomové práce nebo disertace) Fyz.popis 246 listů : grafy Poznámky Vedoucí práce Jiří Škoda. Oponent Jaroslav Veteška. Oponent Helena Chýlová. Souběžný název v anglickém jazyce Abstrakt Disertační práce se zabývá písemnými projevy žen ve výkonu trestu odnětí svobody (VTOS) ve Věznici Světlá nad Sázavou. Práce si klade za cíl poukázat na žánrovou rozrůzněnost těchto projevů, od neformálních běžných písemných komunikačních útvarů (typu soukromá korespondence) přes formální, oficiální (žádosti, stížnosti) až po písemné projevy umělecké povahy vznikající během edukačního procesu či v rámci specializačních penitenciárních aktivit zahrnutých do Programu zacházení. Cílem zkoumání bylo vytvořit specifický soubor písemných projevů, jež na základě obsahové a jazykové analýzy reflektují míru dovedností uvězněných žen, zvláštnosti v procesu jejich jazykové edukace ve vězení a ukazují, že psaní je důležitou součástí vzdělávání ve věznicích. Písemné projevy kultivují osobnost vězeňkyň, zlepšují jejich jazykové schopnosti i schopnost přemýšlet a zvyšují praktické dovednosti při procesu resocializace. Součástí práce jsou i terénní záznamy z hospitací a praktické výuky českého jazyka v rámci edukačních intervencí přímo ve věznici. The dissertation thesis examines the written forms of communication by women serving prison sentences at the Světlá nad Sázavou Prison. The thesis highlights the diversity in genres of these forms of communication. These forms include a range of informal conventional writing (such as private correspondence), formal and official writing (applications and complaints), and artistic examples of writing created during the educational process or specialised penitentiary activities under the Correctional Programme. The aim of the research was to create a specific collection of written forms of communication that reflected the skill levels possessed by the female inmates. Researched according to content and linguistic analysis and the characteristics of the process of the inmates' linguistic education in prison, the collection demonstrates that writing is an important part of education in prisons. Written communication and statements cultivated the prisoners' personalities, improved their language and thinking skills, and boosted their practical skills during the process of resocialisation. The thesis also includes field records of observations of lessons and practical Czech language tuition conducted under the prison's educational programmes. Dal.odpovědnost Škoda, Jiří, 1972- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
Veteška, Jaroslav, 1973- (oponent)
Chýlová, Helena (oponent)Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra bohemistiky (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla Česko. Věznice Světlá nad Sázavou Předmět.hesla čeština * slang * vězeňství * jazyková gramotnost * psaný projev * vězeňkyně Předmět.hesla edukační proces * psychologický profil * slang a argot * vězeňská mluva * prison * educational process * written forms of communication * psychological profile * prison language Forma, žánr disertace Konspekt 811.162.3 - Čeština MDT 811.162.3 * 81'276 * 343.8 * 37.015.31:808 * 81'42 * 343.8-055.2 * (043.3) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00184960 Druh dok. Vysokoškolské práce Název souboru Staženo Velikost Komentář disertacni_prace_FINAL_TISK.pdf 2 11.7 MB Signatura Čár.kód Dislokace Volný výběr Info DB 126 3300059139 sklad C pouze prezenčně
Počet záznamů: 1