Počet záznamů: 1  

Analýza kognitivních schopností žáků

  1. Údaje o názvuAnalýza kognitivních schopností žáků / Kateřina Takacsová
    Osobní jméno Takacsová, Kateřina, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis61 listů : ilustrace, grafy
    PoznámkyOponent Michal Vostrý. Vedoucí práce Jan Tirpák
    AbstraktBakalářská práce se věnuje tématu kognitivních schopností žáků prvního stupně spádových základních škol ze sociálně vyloučených lokalit a u žáků reprezentujících majoritu. V teoretické části je pozornost soustředěna na kognitivní schopnosti v oblasti verbální, kvantitativní a neverbální a problematiku sociálně vyloučených lokalit. Praktickou část tvoří výsledky standardizovaného šetření Testem kognitivních schopností TKS (Thorndike, Hagen, 1998). Cílem výzkumného šetření je analyzovat, nalézt a komparovat odlišnosti v kognitivních schopnostech u vybraných respondentů. Součástí práce je polemika zjištěných závěrů, formulace relevantních závěrů a doporučení pro praxi speciální pedagogiky intervence a dalších pomáhajících profesí. Pro statistické vyhodnocení dat získaných standardizovaným šetřením byl využit příslušný typ t-testu pro komparaci aritmetických průměrů dvou nezávislých výběrů dat a analýza rozptylu ANOVA (analysis of variance).
    The bachelor's thesis deals with the cognitive abilities of primary school pupils from socially excluded localities. In the theoretical part, attention is focused on cognitive abilities in the field of verbal, quantitative and nonverbal and the issue of socially excluded localities. The practical part consists of the results of a standardized survey by the Test of cognitive abilities TKS (Thorndike; Hagen, 1998). The aim of the research is to analyze, find and compare differences in cognitive abilities in selected respondents. Part of the work is the controversy of the findings, the formulation of relevant conclusions and recommendations for the practice of special pedagogy-intervention and other helping professions. For statistical evaluation of data obtained by standardized survey, the appropriate type of t-test was used to compare the arithmetic means of two independent data selections and analysis of variance ANOVA (analysis of variance).
    Dal.odpovědnost Vostrý, Michal (oponent)
    Tirpák, Jan, 1983- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla pedagogická psychologie * školní psychologie * sociálně vyloučené lokality * sociální vyloučení
    Předmět.hesla kognitivní schopnosti * mladší školní věk * cognitive abilities * middle childhood * socially excluded locations
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt37 - Výchova a vzdělávání
    MDT37.015.3 * 37.013.77 * 316.334.55/.56-024.83 * 364.624.4 * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00184410
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 127383300712738sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.