Počet záznamů: 1  

Školní hodnocení žáků se specifickou poruchou učení (SPU)

  1. Údaje o názvuŠkolní hodnocení žáků se specifickou poruchou učení (SPU) / Veronika Machková
    Osobní jméno Machková, Veronika, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis57 listů
    PoznámkyOponent Barbora Lanková. Vedoucí práce Zdeňka Braumová
    AbstraktCílem této práce bylo vystihnout teoretická východiska tématu specifické poruchy učení, školní hodnocení žáků a následně provést průzkumné šetření v rámci základních škol v Ústeckém kraji. Konkrétně se jednalo o dvě dotazníková šetření. Jedno dotazníkové šetření bylo určeno pro žáky pátých tříd, majících zejména některou ze specifických poruch učení. Druhé dotazníkové šetření bylo vytvořeno pro rodiče těchto žáků. Otázky měly za cíl zjistit zejména preference školního hodnocení v daném vzorku respondentů, tedy jakým způsobem je žák aktuálně hodnocen a jaký způsob hodnocení preferuje. V neposlední řadě bylo také zajímavé sledovat jaké jsou preference školního hodnocení, ze strany rodiče. Dotazníkové šetření vyplnilo 25 žáků a 25 rodičů, bylo tedy celkem 50 respondentů. Výsledky průzkumného šetření ukázaly, že všichni žáci v průzkumném vzorku jsou hodnoceni klasifikačním stupněm 1-5. Preference školního hodnocení se u žáků výrazně nelišily. Rozdíl v preferencích školního hodnocení byl znatelnější u rodičů žáků.
    The aim of this thesis was to convey theoretical bases of the topic called specific learning disorders, educational evaluation of students and subsequently make a research in elementary schools of Ústecký kraj. Specifically two questionnaires. One questionnaire was aimed at fifth grade students, mostly suffering from one of the specific learning disorders. The second one was made for parents of these students. The purpose of the questions was mainly to find out preferences of school's evaluation of a student and which type of evaluation does he prefer. Last but not least it was also interesting to observe the parents' preferences of school's evaluation. Questionnaire was filled out by 25 students and 25 parents, so overall there were 50 respondents. The results of this research have shown, that all of the students in researched sample were evaluated by classifactory degree 1-5. There wasn't any significant difference in preferences of school's evaluation. There was a noticeable difference in parents' preference of school's evaluation.
    Dal.odpovědnost Lanková, Barbora, 1994- (oponent)
    Braumová, Zdeňka (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla speciální pedagogika * specifické poruchy učení * slovní hodnocení * školní prospěch
    Předmět.hesla dyslexie * školní hodnocení * specific learning disorders * dyslexia * school evaluation
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob
    MDT376 * 616.89-008.43 * 37.091.267 * 37.091.26 * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00184385
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 124683300712468sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.