Počet záznamů: 1
Možnosti využití relaxačních technik při reedukaci specifických poruch učení u žáků ZŠ
Údaje o názvu Možnosti využití relaxačních technik při reedukaci specifických poruch učení u žáků ZŠ / Klára Prajsová Osobní jméno Prajsová, Klára, (autor diplomové práce nebo disertace) Fyz.popis 72 listů, 7 nečíslovaných listů příloh : grafy Poznámky Vedoucí práce Michal Slavík. Oponent Arnošt Smolík Abstrakt Diplomová práce pojednává o problematice využívání relaxačních technik v rámci reedukace u žáků se specifickými poruchami učení a chování. V teoretické části jsou popsány hlavní pojmy, tedy zejména specifické poruchy učení a chování, vzdělávání těchto žáků v základní škole a blíže jsou charakterizovány relaxační techniky, se zřetelem k jejich využití u těchto žáků. V empirické části je popsán kvantitativní výzkum, jehož cílem bylo zjistit, jaká je obeznámenost učitelů základní školy s možnostmi využití relaxačních technik při práci se žáky s SPU/SPCH, jak učitelé k aplikaci relaxačních technik u těchto žáků přistupují a jak jsou učitelé s možnostmi využívání relaxačních technik u žáků s SPU/SPCH na základní škole spokojeni. Výzkumný soubor tvořilo 75 učitelů základních škol, sběr dat byl proveden pomocí dotazníku vlastní konstrukce. V diskusi jsou výzkumná zjištění vztažena k cílům výzkumu a komparována jsou s teoretickými východisky. The diploma thesis deals with the use of relaxation techniques in reeducation in pupils with specific learning disabilities and behavioral disorders. In the theoretical part, the main topics are described, namely specific learning disabilities and behavioral disorders, the education of these pupils in elementary school and relaxation techniques are described in detail with regard to their use in these pupils. The empirical part describes quantitative research aimed at determining the familiarity of elementary school teachers with the use of relaxation techniques when working with SPU/SPCH pupils, how to apply the relaxation techniques to these pupils and what is the satisfaction of teachers when using relaxation techniques in pupils with SPU/SPCH at primary school. The research sample consisted of 75 elementary school teachers, the data collection was carried out using a questionnaire of its own design. In the discussion, research findings are related to the aim of the research and compared to the theoretical background. Dal.odpovědnost Slavík, Michal, 1976- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
Smolík, Arnošt (oponent)Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla speciální pedagogika * speciální poradenství * specifické poruchy učení Předmět.hesla reedukace * relaxace * specifické poruchy chování * reeducation * relaxation * specific behavioral disorders * specific learning disability Forma, žánr diplomové práce Konspekt 376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob MDT 376 * 376.048 * 616.89-008.43 * (043)378.2 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00181735 Druh dok. Vysokoškolské práce Signatura Čár.kód Dislokace Volný výběr Info DA 10833 3300710833 sklad C pouze prezenčně
Počet záznamů: 1