Počet záznamů: 1
Analýza komunikačních schopností žáků na počátku povinné školní docházky
Údaje o názvu Analýza komunikačních schopností žáků na počátku povinné školní docházky / Aneta Hochmanová Osobní jméno Hochmanová, Aneta, (autor diplomové práce nebo disertace) Fyz.popis 72 listů Poznámky Oponent Jaroslav Říčan. Vedoucí práce Ilona Pešatová Abstrakt Diplomová práce se zabývá analýzou komunikačních schopností žáků na počátku povinné školní docházky. Aspekt je především kladen na děti intaktní a rovněž děti, u kterých bylo podle kritérií diagnostikováno ADHD. U těchto dětí je zaměřena pozornost na jazykovou rovinu lexikálně-sémantickou a morfologicko-syntaktickou. Teoretická část se zabývá řečí, přibližuje vývoj řeči z ontogenetického a fylogenetického hlediska, jednotlivými jazykovými rovinami, kde je větší pozornost věnována rovině morfologicko-syntaktické a lexikálně-sémantické. Dále se zaobírá komunikací, narušenou komunikační schopností, vzděláváním a ADHD. Empirická část diplomové práce analyzuje výsledky screeningového vyšetření. Vyšetření bylo provedeno u dětí zahajujících povinnou školní docházku. Výzkum byl prováděn v rámci studentské grantové soutěže č. 43201 SGS/16. Nakonec práce jsou navržena doporučení pro praxi. The diploma thesis deals with analysis of communication skills of pupils at the beginning of compulsory education, with regard to typically developing children, likewise children affected by ADHD. With these children we focus our attention on lexical-semantic and morphological-syntactic linguistic features of language. The theoretical part of the diploma thesis focuses on speech and its development from the ontogenetic and phylogenetic points of view, individual linguistic features with emphasis on lexical-semantic and morphological-syntactic systems. The theoretical part also deals with communication, speech-language impairment and education of children affected by ADHD. The empirical part of the thesis analyses results of screening investigation. The investigation was tested on children at the beginning of compulsory education. The research was implemented within student grant competition No. 43201 SGS/16. In the end of the thesis there are some recommendations useful for practice. Dal.odpovědnost Říčan, Jaroslav (oponent)
Pešatová, Ilona (vedoucí diplomové práce nebo disertace)Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla speciální pedagogika * podpůrná opatření (vzdělávání) * porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou Předmět.hesla řeč * jazykové roviny * speech * linguistic features * education Forma, žánr diplomové práce Konspekt 376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob MDT 376 * 37.04 * 616.89-008.47-008.481 * (043)378.2 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00180465 Druh dok. Vysokoškolské práce Signatura Čár.kód Dislokace Volný výběr Info DA 10563 3300710563 sklad C pouze prezenčně
Počet záznamů: 1