Počet záznamů: 1  

Adaptační potíže dětí a dospívajících v důsledku ústavní výchovy

  1. Údaje o názvuAdaptační potíže dětí a dospívajících v důsledku ústavní výchovy / Eva Hönigová
    Osobní jméno Hönigová, Eva, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis64 listů : grafy
    PoznámkyVedoucí práce Slavomil Fischer. Oponent Arnošt Smolík
    AbstraktCílem této bakalářská práce je analyzovat prostředí ústavní výchovy a upozornit tak na možný vznik adaptačních potíží u dětí a dospívajících v důsledku ústavní výchovy. Teoretická část práce v jednotlivých kapitolách vymezuje pojmy rodina, emocionální deprivace, charakterizuje prostředí výchovného ústavu, jednotlivé typy etopedických zařízení. Definuje poruchy chování u dětí, uvádí některé příčiny poruchového chování a popisuje jednotlivé formy poruch chování, dále její klasifikaci z hlediska pedagogického a medicínského. V práci jsou uvedena některá diagnostická doporučení a případové studie žáků s poruchou chování. Praktickou část práce tvoří výsledky kvantitativního výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit, jak velký je vliv ústavní výchovy na následnou reedukaci dětí s nařízenou ústavní či ochrannou výchovou pro jejich začlenění ve společnosti. Součástí práce jsou konkrétní závěry a doporučení pro praxi.
    The aim of this bachelor thesis is to analyze the environment of institutional education and to draw attention to the possible emergence of adaptive difficulties in children and adolescents as a result of institutional education. The theoretical part of the work in individual chapters defines the concepts of family, emotional deprivation, characterizes the environment of educational institution, individual types of etopedic facilities. It defines behavioral disorders in children, presents some causes of disturbing behavior and describes individual forms of behavioral disorders, as well as its classification in terms of pedagogy and medicine. There are some diagnostic recommendations and case studies of pupils with behavioral disorders. The practical part of the thesis brings the results of a quantitative research study aimed at determining the influence of institutional education on the subsequent re-education of children with ordered constitutional or protective education for their inclusion in society. The thesis includes specific conclusions and recommendations for practice.
    Dal.odpovědnost Fischer, Slavomil, 1962- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Smolík, Arnošt (oponent)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla ústavní výchova * náhradní výchovná péče * deprivace (psychologie)
    Předmět.hesla rodina * emocionální deprivace * poruchy chování * family * emotional deprivation * institutional care * behavioral disorders
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt364-1/-7 - Druhy sociální pomoci a služeb
    MDT364-783.2-053.2 * 364-782.4 * 159.922/.923 * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00180027
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 96423300709642sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.