Počet záznamů: 1  

Asistent pedagoga a jeho kompetence

  1. Údaje o názvuAsistent pedagoga a jeho kompetence / Helena Balogová
    Osobní jméno Balogová, Helena, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis69 listů : grafy
    PoznámkyVedoucí práce Ivana Brtnová Čepičková. Oponent Renata Šikulová
    AbstraktAnotace Práce je zaměřena na problematiku asistenta pedagoga a jeho kompetence. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část se věnuje historickému vývoji českého škol-ství, současnému školskému systému a strategii rozvoje školství. Dále je pozornost věnována tématu inkluze a samotné specifikaci pozice asistenta pedagoga, jejímu vývoji a postavení v současném školském systému. Následně jsou zde prezentovány legislativní a kvalifikační předpoklady pro výkon tohoto povolání, činnosti a předpoklady osobnostní. Empirická část je věnována výzkumnému šetření, jehož cílem je získat a následně analyzovat informace od asis-tentů pedagoga, pedagogů a také rodičů, s cílem specifikovat kompetence asistenta při vzdě-lávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, a prioritně zjistit úroveň a kvalitu spolu-práce mezi asistentem pedagoga a učitelem.
    Abstract The work is focused on the questions of a teacher's assistant and his competence. The work is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part deals with the historical de-velopment of the Czech system of schools, the current education system and the strategy for the development of education. Further attention is paid to the topic of inclusion and the speci-fication of a teacher's assistant position, its development and status in the current education system. Subsequently, there are presented the legislative requirements and qualification for the exercise of this profession, the personality activities and predispositions. The empirical part is devoted to the research work, aim of which is to acquire and thereafter to analyse in-formations from teacher's assistants, teachers and also parents, with a view to specify the competence of the assistant in education of pupils with special educational needs, and to iden-tify as a matter of priority the level and quality of cooperation between teacher's assistant and teacher.
    Dal.odpovědnost Brtnová Čepičková, Ivana, 1958- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Šikulová, Renata, 1963- (oponent)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla speciální pedagogika * podpůrná opatření (vzdělávání) * asistenti pedagogů
    Předmět.hesla inkluze * integrace * speciální vzdělávací potřeby * sociální znevýhodnění * assistant pedagogue * inclusion * integration * special educational needs * social disadvantage
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob
    MDT376 * 37.04 * 37.011.3-051-021.633 * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00178148
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 90883300709088sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.