Počet záznamů: 1  

Desková hra jako prostředek sexuální výchovy v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež

  1. Údaje o názvuDesková hra jako prostředek sexuální výchovy v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež / Klára Gavendová
    Osobní jméno Šimáková, Klára, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis79 listů, 10 nečíslovaných listů příloh : barevné ilustrace, grafy + 1 CD
    PoznámkyOponent Zdeněk Svoboda. Vedoucí práce Arnošt Smolík
    AbstraktCílem této diplomové práce bylo ověřit didaktický potenciál autorské deskové hry coby prostředku sexuální výchovy. V teoretické části práce jsou představeny cíle a pojetí sexuální výchovy a je vysvětlena funkce a didaktický potenciál her. Na základě těchto poznatků byla navržena vlastní didaktická desková hra zaměřená na sexuální výchovu. Cílem empirické části bylo ověřit didaktický potenciál této hry v prostředí nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Využita byla kombinovaná metodologie. Na základě skupinových rozhovorů (metoda focus groups) byla ověřena motivace klientů ke hře a zájem o ni a také aktuální stav poznání z oblasti sexuální výchovy, který byl ověřen před i po odehrání hry prostřednictvím pretestu a posttestu. Během samotné hry bylo zařazeno pozorování. Další šetření jsme provedli po odehrání hry, a to analýzou již zmiňované metody focus groups zjišťující změny postojů klientů v oblasti sexuálního chování. Pomůcka byla uzpůsobena potřebám klientů nízkoprahových zařízení pro děti a mládež, kde dosud není sexuální výchově věnovaná dostatečná pozornost.
    The aim of this diploma thesis is to verify the didactic potential of the author's board game "Mame seXobe" (eng. "We are SEXed"). The board game could be used for educational purposes in the area of sexual education. The theoretical part of this thesis is focused on introducing goals and general meaning of Sexual Education as well as general use and didactic potential of board games. Our own board game "Mame seXobe" was designed based on the observations mentioned above. The objective of the empirical part was to verify the didactic potential of this game in the environment of Low-threshold Facilities for Children and Youth. Combined methodology was used in this game. Based on conversations, interactions between the players (Focus Groups method) we have verified the level of motivation, interest in buying this game and also the current state of knowledge in the field of Sexual Education. The current state of knowledge of Sexual Education was tested before, during and after playing "Mame seXobe" by using pretest and aftertest. We were closely observing the whole process of the game. We also conducted further testing after playing the game, by analyzing the focus group method. This method identified attitude changes of clients in the field of sexual behavior. This board game was adjusted to the needs of clients in Low-threshold Facilities for Children and Youth where sexual attention has not yet been given sufficient attention.
    Dal.odpovědnost Svoboda, Zdeněk, 1976- (oponent)
    Smolík, Arnošt (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla sociální pedagogika * sexuální výchova * nízkoprahová zařízení
    Předmět.hesla desková hra * sexual education * low-threshold facilities for children and youth * board game
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt37 - Výchova a vzdělávání
    MDT37.013.42 * 613.88:37.016 * 364-5-021.161 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00175511
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 91883300709188sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.