Počet záznamů: 1  

Jak se učitelé učí

  1. Údaje o názvuJak se učitelé učí : cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování / Klára Šeďová, Roman Švaříček, Martin Sedláček, Zuzana Šalamounová
    Osobní jméno Šeďová, Klára, 1974- (autor)
    Údaje o vydáníVydání první
    Fyz.popis325 stran : ilustrace ; 23 cm
    ISBN978-80-210-8462-9
    PoznámkyNa obálce nad názvem: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 250 výtisků
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii a rejstřík
    AbstraktKniha prezentuje výsledky akčního výzkumu, jehož cílem bylo zavést dialogické vyučování do výuky na druhém stupni základní školy a zavádění změny systematicky zkoumat. Monografii otevírají dvě teoretické kapitoly. První přibližuje ústřední koncept dialogického vyučování jakožto komunikačního uspořádání výuky, jehož cílem je podněcovat myšlení žáků a prohlubovat jejich porozumění výukovému obsahu. Druhá pojednává o tom, jakým způsobem se učitelé mohou v rámci profesního rozvoje učit proměňovat svoji práci, a to za pomoci videonahrávek vlastní výuky, jejich následné analýzy a reflexe.Těžištěm knihy je výzkumné šetření, v jehož centru stál rozvojový program pro učitele, skládající se ze složky teoretické, zkušenostní a reflektivní. Ve třech kapitolách představujících výsledky výzkumu nejprve ukazujeme, nakolik se učitelům povedlo prosadit změnu a jak ji jejich žáci vnímali. Posléze prostřednictvím mozaiky příběhů učitelů popisujeme přechod od klasického vyučování k vyučování dialogickému a dokumentujeme nejen to, jak se učitelé vyrovnávali se zažitými způsoby svého jednání a s potenciálními problémy, které jim v realizaci dialogického vyučování bránily, ale také ukazujeme schopnosti učitelů reflektovat vlastní výuku. Sedmero kazuistik uzavírá syntéza, která vypovídá zejména o tom, jak obtížné je změnit vlastní jednání, zvláště má-li jít o komplexní a hlubokou proměnu.
    Dal.odpovědnost Švaříček, Roman, 1978- (autor)
    Sedláček, Martin, 1979- (autor)
    Šalamounová, Zuzana, 1984- (autor)
    Dal.odpovědnost Masarykova univerzita. Filozofická fakulta (nakladatel, vydavatel)
    Předmět.hesla 2013-2016 * 2011-2020
    Předmět.hesla učitel a žák * základní vzdělávání * vyučovací metody * dialogické vyučování * případové studie * akční výzkum - Česko - 2011-2020 * teacher and learner * elementary school education * teaching methods * case studies * action research - Czechia - 2011-2020
    Forma, žánr kolektivní monografie * collective monographs
    Konspekt37.09 - Organizace výuky a vzdělávání
    MDT37.064.2 * 373.3 * 37.091.3 * 37.091.33-021.364 * 001.87 * 303.442.2 * (437.3) * (048.8:082)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Druh dok.Knihy
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    KB 211073300036076volný výběr K430 2016Doba výp. 31 dní
    Jak se učitelé učí

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.