Počet záznamů: 1  

Animační tvorba jako prostředek tvůrčího vyjádření mentálně hendikepovaných

  1. Údaje o názvuAnimační tvorba jako prostředek tvůrčího vyjádření mentálně hendikepovaných / Monika Šinfeltová
    Osobní jméno Šinfeltová, Monika, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis48 listů, 20 nečíslovaných listů příloh : barevné ilustrace + 1 CD
    PoznámkyVedoucí práce Hana Pejčochová
    AbstraktBakalářská práce se zaměřuje na tvůrčí práci s marginalizovanými dospělými osobami s lehkým mentálním hendikepem, které navštěvují Centrum denních služeb v Litoměřicích. Tématem práce je zkoumání možností užití výtvarné tvorby ve formě animačních postupů jako prostředku pro rozvoj jedince v oblastech: kognitivních, sociálních a tvůrčích. Teoretická část práce se zabývá stručnou historií animace, jejím uplatněním a kontextem ve výtvarné výchově. Dále také specifickými způsoby percepce a produkce tvorby mentálně hendikepovaných, autorskými přístupy i specifiky v metodách a formách práce výtvarného edukátora/lektora. Druhá část, a též praktická, obsahuje návrh konkrétních výtvarných lekcí, spolu s popisem a zhodnocením jejich konkrétní realizace. Finálním výstupem práce klientů je krátký videoklip, který je výsledkem skupinové práce prostřednictvím techniky ploškové animace a je doprovázen autorskou hudební tvorbou klientů.
    This bachelor's thesis focuses on creative work with marginalized mentally disabled adults who attend Day care centre for disabled people in Litoměřice. The topic of my work is an investigation of possibilities of using an art creation in terms of animated methods as means of the development of an individual in the cognitive and social and creative areas. Theoretical part deals with a short history of animated cartoon and its application in art lessons. Moreover, it describes specific ways of perception and production of the creation of mental disabilities people. In addition to that, it focuses on specific approaches of authors and specific methods and forms of an art educator approaches. The empirical part contains propositions of particular art lessons along with their description and evaluation. Final output of client's work is a short video clip, the result of group work using cutout animation. Also an original client's music production plays an important part of the art work.
    Dal.odpovědnost Pejčochová, Hana (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výtvarné výchovy (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla výtvarná výchova * filmová animace * osoby s mentálním postižením * sociální interakce
    Předmět.hesla videoklip * Centrum denních služeb * cartoon * video clip * marginalized mentally disabled adults * art lessons * Day care centre * social interaction
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt72/76 - Výtvarné umění
    MDT72/76:37.016 * 791.6:778.534.6 * 316.344.6-056.36 * 316.454.54 * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00177821
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 88693300708869sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.