Počet záznamů: 1  

Možnosti asistenta pedagoga při vzdělávání jedinců s pervazivními vývojovými poruchami

  1. Údaje o názvuMožnosti asistenta pedagoga při vzdělávání jedinců s pervazivními vývojovými poruchami / Irena Jandová
    Osobní jméno Jandová, Irena, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis102 listů : grafy
    PoznámkyVedoucí práce Martina Brhelová. Oponent Václava Tomická
    AbstraktAsistent pedagoga hraje důležitou roli v procesu inkluzivního vzdělávání dětí, které jsou vůči ostatním nějakým způsobem znevýhodněny v tomto případě především žáků, trpících pervazivními vývojovými poruchami (tj. poruchami autistického spektra). V první části textu je stručně definován institut asistenta pedagoga a jeho postavení v procesu výuky. Práce dále podává přehled výše uvedených postižení a uvádí některé detaily, důležité pro vzdělávání takto handicapovaných jedinců. V dalším textu je zmíněn legislativní rámec takového způsobu vzdělávání a důležité instituce, mezi něž patří zejména asistent pedagoga. Práce je doplněna podrobným dotazníkovým šetřením, jenž odhaluje názory na současné postavení asistentů jak z pohledu jich samých, tak i z perspektivy učitelů, s nimiž asistenti spolupracují.
    The educator assistant plays an important role in the process of inclusive education in children who are somehow disadvantaged compared to others in this case especially pupils afflicted with pervasive developmental disorders (i.e. the autism spectrum disorder). In its first part, the text briefly presents the institute of educator assistants and their position in the process of education. Further, the review of these impairments is given; it indicates some details which are significant within the framework of education in such individuals. Hereinafter, the legislature regarding this way of education is described as well as important institutions; educator assistants appertain to them. The text is supplemented with a detailed questionnaire survey which presents attitudes to the status of assistants from both their own point of view and the view of teachers with whom assistants cooperate.
    Dal.odpovědnost Brhelová, Martina (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Tomická, Václava (oponent)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla integrovaná výchova a vzdělávání * asistenti pedagogů * děti s autismem
    Předmět.hesla inkluzivní vzdělávání * pervazivní vývojové poruchy * educator assistant * inclusive education * pervasive developmental disorders * autism
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt37 - Výchova a vzdělávání
    MDT37.043.2 * 37.011.3-051-021.633 * 316.344.6-056.36-053.2 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00173999
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 80663300708066sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.