Počet záznamů: 1
Možnosti asistenta pedagoga při vzdělávání jedinců s pervazivními vývojovými poruchami
Údaje o názvu Možnosti asistenta pedagoga při vzdělávání jedinců s pervazivními vývojovými poruchami / Irena Jandová Osobní jméno Jandová, Irena, (autor diplomové práce nebo disertace) Fyz.popis 102 listů : grafy Poznámky Vedoucí práce Martina Brhelová. Oponent Václava Tomická Abstrakt Asistent pedagoga hraje důležitou roli v procesu inkluzivního vzdělávání dětí, které jsou vůči ostatním nějakým způsobem znevýhodněny v tomto případě především žáků, trpících pervazivními vývojovými poruchami (tj. poruchami autistického spektra). V první části textu je stručně definován institut asistenta pedagoga a jeho postavení v procesu výuky. Práce dále podává přehled výše uvedených postižení a uvádí některé detaily, důležité pro vzdělávání takto handicapovaných jedinců. V dalším textu je zmíněn legislativní rámec takového způsobu vzdělávání a důležité instituce, mezi něž patří zejména asistent pedagoga. Práce je doplněna podrobným dotazníkovým šetřením, jenž odhaluje názory na současné postavení asistentů jak z pohledu jich samých, tak i z perspektivy učitelů, s nimiž asistenti spolupracují. The educator assistant plays an important role in the process of inclusive education in children who are somehow disadvantaged compared to others in this case especially pupils afflicted with pervasive developmental disorders (i.e. the autism spectrum disorder). In its first part, the text briefly presents the institute of educator assistants and their position in the process of education. Further, the review of these impairments is given; it indicates some details which are significant within the framework of education in such individuals. Hereinafter, the legislature regarding this way of education is described as well as important institutions; educator assistants appertain to them. The text is supplemented with a detailed questionnaire survey which presents attitudes to the status of assistants from both their own point of view and the view of teachers with whom assistants cooperate. Dal.odpovědnost Brhelová, Martina (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
Tomická, Václava (oponent)Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla integrovaná výchova a vzdělávání * asistenti pedagogů * děti s autismem Předmět.hesla inkluzivní vzdělávání * pervazivní vývojové poruchy * educator assistant * inclusive education * pervasive developmental disorders * autism Forma, žánr diplomové práce Konspekt 37 - Výchova a vzdělávání MDT 37.043.2 * 37.011.3-051-021.633 * 316.344.6-056.36-053.2 * (043)378.2 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00173999 Druh dok. Vysokoškolské práce Signatura Čár.kód Dislokace Volný výběr Info DA 8066 3300708066 sklad C pouze prezenčně
Počet záznamů: 1