Počet záznamů: 1
Deskripce základních rozdílů žáků s dyslexií a běžné populace z hlediska čtení s porozuměním a základních logických úvah
Údaje o názvu Deskripce základních rozdílů žáků s dyslexií a běžné populace z hlediska čtení s porozuměním a základních logických úvah / Ivana Cibulková Osobní jméno Cibulková, Ivana, (autor diplomové práce nebo disertace) Fyz.popis 68, 6 listů, [7] nečíslovaných listů příloh : grafy Poznámky Oponent Roman Kroufek. Vedoucí práce Vlastimil Chytrý Abstrakt Diplomová práce se zabývá tématem Deskripce základních rozdílů žáků s dyslexií a běžné populace z hlediska čtení s porozuměním a základních logických úvah. Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou rozdíly žáků s dyslexií a běžné populace z hlediska čtení s porozuměním a základních logických úvah. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na definici dyslexie, charakteristiku jednotlivých dysporuch a logického myšlení. V souvislosti s tím je zde řešena otázka rozvoje čtenářské gramotnosti a čtení s porozuměním. Základní tezí předložené práce je poukázat na vzorku žáků na nižší úroveň nejen porozumění čtenému, ale i na nižší úroveň základního logického uvažování. Zároveň lze předpokládat, že u žáků se specifickými poruchami učení bude stav o to slabší Praktická část se hlouběji zabývá tématem slovních úloh a jejich následného řešení žáky s dyslexií a žáky běžné populace. V tomto rámci byl proveden výzkum za pomoci kolegů pedagogů na vybraných školách. Následně se věnuje samotnému výzkumu, vyhodnocení a ověření stanovených hypotéz. This Diploma thesis focuses on the description of the basic differences of students with dyslexia and the general population in terms of reading comprehension and basic reasoning. The main target is to find out the differences between students with dyslexia and the general population in terms of reading comprehension and basic reasoning. The theoretical part occupies itself with the definition of dyslexia, individual characteristics of disorders and logical thinking. In this context is addressed the question of the literacy development and the reading comprehension. The basic premise of this Diploma thesis is to pointed out the lower level of comprehension and basic reasoning on the sample of students. It can be assumed weaker state of students with specific learning disabilities. The practical part focuses on word problems and solving them by students with dyslexia and students of the general population. In this framework, was conducted the research with assistance of colleagues from the selected schools. Furthermore, the thesis occupies itself with the research, results of the evaluation and verification of hypotheses. Dal.odpovědnost Kroufek, Roman, 1979- (oponent)
Chytrý, Vlastimil, 1984- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla porozumění (lingvistika) * čtení * dyslexie Předmět.hesla logické myšlení * reading comprehension * logical thinking * dyslexia Forma, žánr diplomové práce Konspekt 81 - Lingvistika. Jazyky MDT 81'23 * 028.02 * 37.016:028-028.31 * 616.89-008.434.5 * (043)378.2 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00175571 Druh dok. Vysokoškolské práce Signatura Čár.kód Dislokace Volný výběr Info DA 7820 3300707820 sklad C pouze prezenčně
Počet záznamů: 1