Počet záznamů: 1  

Analýza a komparace vědomostí a dovedností žáků z dějepisu na vybraných středních školách na základě didaktického testování

  1. Údaje o názvuAnalýza a komparace vědomostí a dovedností žáků z dějepisu na vybraných středních školách na základě didaktického testování / Alena Urbanová
    Osobní jméno Urbanová, Alena, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis83 listů, [6] nečíslovaných listů příloh : grafy
    PoznámkyOponent Miloslav Krieger. Vedoucí práce Anna Šerberová
    AbstraktCílem diplomové práce je zkoumat a porovnat možné rozdíly ve vědomostech v historii a dovednostech studentů kvint víceletých gymnázií a studentů 1. ročníků čtyřletých gymnázií. Snahou je především ověřit hypotézu, zda studenti víceletých gymnázií dosahují při testování lepších výsledků než jejich vrstevníci ze základních škol. Za účelem vzájemného porovnání jsou zvolena gymnázia litoměřického okresu, mezi která patří Gymnázium Lovosice, Gymnázium Josefa Jungmanna v Litoměřicích a Gymnázium v Roudnici nad Labem. Celkový smysl práce je možné spatřit v komparaci jednotlivých základních škol, ze kterých studenti na jednotlivá gymnázia přišli. Na základě tohoto testování, výsledných grafů a tabulek je možné si povšimnout, že studenti z určitých základních škol dosáhli v testování nadprůměrných výsledků, zatímco jiní naopak podprůměrných. Z tohoto důvodu je v práci povyzvednut význam vlivu vnějších podmínek na výsledky testovaných studentů. Testovaná látka je vybrána z Rámcově vzdělávacího programu pro druhý stupeň základní školy a víceletá gymnázia. Jednotlivé tematické okruhy Rámcově vzdělávacího programu jsou porovnány se školními vzdělávacími programy pro víceletá gymnázia litoměřického okresu. Při sestavování testových úloh je pracováno pouze se školními vzdělávacími programy gymnázií, nikoli základních škol. Před testováním nebylo patrné, ze kterých základních škol šli studenti na gymnázia studovat. Samotné sestavování příslušných testů je v souladu s didaktickými pravidly. Magisterská práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je spíše krátkým úvodem do problematiky didaktického testování. Náplní praktické části diplomové práce je z vybraného učiva sestavit test, který je prvotně vyzkoušen na vzorku 4 studentů prvního ročníku střední odborné školy v Ústí nad Labem. Pro snížení negativních vlivů, v tomto případě "opisování" jsou sestaveny dvě verze testu. Verze A a verze B jsou ve skutečnosti totožné, ale s jinak umístěnými testovými úlohami. Po odstranění nedokonalostí jsou finální verze A a B společně s vytvořenými instrukcemi k testu odneseny na vybraná gymnázia. Instrukce obsahují informace nejen pro studenty, ale i pro jejich pedagogický dozor při testování. Po vyplnění testů přichází na řadu samotné vyhodnocování a ověření hypotézy. K samotnému prověření předpokladu je zhotoveno několik tabulek a grafů, které pomáhají při samotném ověřování. Právě z grafů jsou naměřené výsledky dobře viditelné. Důležitou částí práce je podkapitola věnovaná komparaci a hodnocení získaných informací. V konečné části práce jsou pak porovnávány výsledky studentů jednotlivých základních škol v rámci litoměřického okresu. Výsledkem této komparace je poukázání na důležitost vnějších vlivů učení, a to především na roli pedagoga a jeho přístup k předmětu
    The work examines the possible differences in historical knowledge and skills students kvint grammar schools and students 1. grades of grammar schools four-year. Testing is carried out through its own compiled didactic tests. The objective of this work is to compare the knowledge and skills students have acquired in the lessons of history. I want to test the hypothesis that the pupils of the grammar schools get caught in the testing better. The test substance is in compliance with the RVP for the second grade of primary school and junior high schools. The focus of work is the creation of didactic tests and their subsequent evaluation. The work is divided into theoretical and practical part. For work, I chose three high school litoměřice district, where testing is carried out. (gymnasium Lovosice, gymnasium Litoměřice and gymnasium Roudnice nad Labem.)
    Dal.odpovědnost Krieger, Miloslav, 1953- (oponent)
    Šerberová, Anna, 1955- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra historie (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla didaktické testy - Litoměřice (Česko : okres : 1960-) * ověřování znalostí * dějepis
    Předmět.hesla gymnázia * RVP * ŠVP * komparace * vědomosti a znalosti z historie * didactic test * comparison * knowledge and knowledge of the history
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt37.09 - Organizace výuky a vzdělávání
    MDT(437.315) * (437.15) * 37.091.26/.27 * 37.011/.012 * 93/94 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00173663
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 75983300707598sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.