Počet záznamů: 1
Hodnocení vybraných postupů v oblasti sociálního začleňování z pohledu žáků základních škol
Údaje o názvu Hodnocení vybraných postupů v oblasti sociálního začleňování z pohledu žáků základních škol / Martin Zarnecký Osobní jméno Zarnecký, Martin, (autor diplomové práce nebo disertace) Fyz.popis 73 listů : grafy Poznámky Vedoucí práce Zdeněk Svoboda Abstrakt Bakalářská práce je tematicky orientována na problematiku analýzy hodnocení vybraných postupů a aktivit v oblasti sociálního začleňování z pohledu žáků základních škol. Teoretická východiska jsou zaměřena na problematiku sociální stratifikace, sociálního vyloučení, charakteristiku sociálně vyloučených lokalit a důsledků života v podmínkách sociálního vyloučení na vzdělávání. Pozornost bude věnována také postupům podpory žáků, které je možné považovat za sociálně znevýhodněné, podobně jako problematice multikulturní výchovy a výchovy k toleranci a respektu k odlišnosti. Praktická část práce byla zaměřena na zjištění a následnou analýzu hodnocení žáků základních škol ve vztahu k vybraným postupům a aktivitám v oblasti sociálního začleňování. Data byla získávána s využitím nestandardizovaného výzkumného nástroje a charakteristikou vybraných aktivit a hodnotícími škálami. Výstupem práce jsou doporučení pro práci se žáky v oblasti multikulturní výchovy a výchovy k toleranci a doporučení pro možné pozitivní ovlivňování sociální klimatu tříd. Bachelor thesis is thematically focused on analysis of the evaluation of selected measures and activities in the field of social inclusion from the perspective of primary school pupils. Theoretical base is focused on issues of social stratification, social exclusion, the characteristics of socially excluded localities and the consequences of living in conditions of social exclusion in education. Attention is also paid to support procedures of pupils that may be considered as socially disadvantaged, like the issue of multicultural education and education towards tolerance and respect for diversity. The practical part was focused on the analysis of ranking of primary school pupils in relation to selected procedures and activities in the field of social inclusion. Data was collected through non-standardized survey instrument with the characteristics of selected activities and rating scales. The outcome of this work are recommendations for working with students in multicultural education and education for tolerance and also recommendations for possible positive influence on the social climate classes. Dal.odpovědnost Svoboda, Zdeněk, 1976- (vedoucí diplomové práce nebo disertace) Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla sociální vyloučení * sociální integrace Předmět.hesla sociální stratifikace * multikulturní výchova * vzdělávání * social stratification * social exclusion * social inclusion * multicultural education * education Forma, žánr bakalářské práce Konspekt 364 - Sociální problémy vyžadující podporu a pomoc. Sociální zabezpečení MDT 364.624.4 * 364-786 * (043)378.22 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00173282 Druh dok. Vysokoškolské práce Signatura Čár.kód Dislokace Volný výběr Info DA 6329 3300706329 sklad C pouze prezenčně
Počet záznamů: 1