Počet záznamů: 1  

Parémie v ruské reklamě

  1. Údaje o názvuParémie v ruské reklamě [rukopis] / Galina Kunakova
    Osobní jméno Kunakova, Galina, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2015
    Fyz.popis53 l. : barev. il. + 1 CD-ROM
    PoznámkyVed. práce Inna Kalita. Text práce v ruském jazyce
    AbstraktAnotace Parémie jsou složkou světonázorové kultury konkrétního národa, nedílnou součástí jeho myšlení, přitahuje pozornost vědců avšak jednoznačný názor ohledně zařazení mezi parémie toho či onoho řečového obratu není. V první kapitole této bakalářské práce se projednává otázka výkladu pojmu parémie ve slovnících ruského jazyka a také druhy parémií. Pro pochopení a vysvětlení parémií jako žánru ústní lidové tvořivosti je třeba prozkoumat historii jejich původu. O tomto se projednává ve druhé kapitole bakalářské práce. Reklama v současné době hraje důležitou roli. Vzhledem k tomu, že si moderní společnost již nelze představit bez reklamy, její role a význam stále více stoupá ve všech oblastech veřejného života. Formování reklamy v Rusku jako zvláštní formy komunikace probíhalo stejnou cestou jako v západních zemích. Nicméně historické a kulturní specifikum ruského státu měly svůj vliv na formování reklamy. Třetí kapitola seznamuje s historii vývoje reklamy v Rusku. Reklama, jako společník života člověka, se neustále vyvíjí a mění se spolu s ním. V procesu vývoje takto vytváří a hledá nové způsoby přístupu k řešení tvůrčích úloh. Za takovou tvůrčí "lahůdku" lze považovat využívání parémií v reklamních textech. Nejčastěji jsou používány za účelem podvědomého vlivu na potenciální spotřebitele, protože parémie jsou ustálenými a nespornými důkazy moudrosti národa. Během provedeného výzkumu bylo zjištěno, že tradiční parémie se v moderní reklamě používají dosti zřídka. Většinou se používají transformovaná parémie, tj. obvyklé pro nás výrazy získávají nové zbarvení a v některých případech se mění význam původní parémie. V praktické části bakalářské práce se vypráví o význam parémie v reklamních textech, tabulka uvádí příklady transformace obvyklých pro nás ustálených výrazů. Reklamní produkt se tedy stává svérázným zdrojem a svědectvím kulturně-stereotypních transformací.
    Annotation Advertising has become an integral and habitual part of our life and it plays a considerable role in it nowadays.The effectiveness of advertising depends on chosen methods of presentation and persuasion to purchase goods or services.This bachelor work is devoted to examination of russian advertisement and also the use of such established unit sas paremiae.The work consists of theoretical and practical parts. The theoretical one is devoted to the study of the notion paremiae and its origin by examing appropriate literature.Furthermore there is described the role and functions of paremiae in advertising.The significance and functions of paremiae in advertising is revealed in the practical part of our work by the help of analysis.
    Dal.odpovědnost Kalita, Inna, 1969- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra bohemistiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla přísloví a rčení * reklama a propagace * ruština
    Předmět.hesla Rusko
    Předmět.hesla historie reklamy * parémie * význam reklamy * history of advertisement * paremiaes * proverbs * significance of advertisement
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt811.161.1 - Ruština
    MDT811.161.1 * 398.9 * 82-84 * 659.1 * (470+571) * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.ruština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00168252
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 47423300704742sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.