Počet záznamů: 1  

Podmínky výuky matematiky na 1. stupni tradiční základní školy a školy Montessori

  1. Údaje o názvuPodmínky výuky matematiky na 1. stupni tradiční základní školy a školy Montessori [rukopis] / Michaela Machová
    Osobní jméno Machová, Michaela, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2015
    Fyz.popis114 l. : tabulky + 1 CD-ROM
    PoznámkyVed. práce Dagmar Malinová
    AbstraktDiplomová práce se zabývá porovnáním podmínek výuky matematiky na 1. stupni tradiční základní školy s podmínkami ve škole, která využívá principů pedagogiky Montessori. Teoretická část mapuje základní principy pedagogiky Montessori, život Marie Montessori a nové tendence ve výuce matematiky. Věnuje se i tématům společným pro oba typy škol, didaktickým zásadám, obdobím rozvoje matematického myšlení žáka na 1. stupni základní školy a mechanismu poznávacího procesu. V empirické části je popsán výzkum realizovaný na obou typech škol. Jedná se o kvalitativní výzkum, ve kterém byly analyzovány podmínky výuky matematiky za použití studia dokumentů, polostrukturovaného rozhovoru, didaktického testu a pozorování. V závěru práce jsou interpretována získaná data a uvedeno celkové zhodnocení obou vzdělávacích přístupů.
    This master's thesis compares the conditions of teaching mathematics at a traditional primary school and a Montessori school. The theoretical part gives an overview of the basic elements of the Montessori method, the life of Maria Montessori and new trends in teaching mathematics. It also covers topics common to both types of school, principles of learning, stages of mathematical development at primary school and the learning process mechanism. The empirical part describes a qualitative research carried out in both schools. The research analysed the conditions of teaching mathematics using a document study, a semi-structured interview, an educational test and observation. The conclusion provides an interpretation of the obtained data and an overall evaluation of both educational approaches.
    Dal.odpovědnost Malinová, Dagmar (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Pedagogická fakulta. Katedra matematiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla matematika * matematické myšlení * základní školy * vzdělávací programy
    Předmět.hesla podmínky výuky * primární vzdělávání * Montessori pedagogika * mathematics * conditions of teaching * primary education * Montessori education
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt51 - Matematika
    MDT51 * 51:165 * 373.3 * 371.214 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00169801
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 44863300704486sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.