Počet záznamů: 1  

Geogebra jako opora při výuce geometrie ve čtvrtém a pátém ročníku základní školy

  1. Údaje o názvuGeogebra jako opora při výuce geometrie ve čtvrtém a pátém ročníku základní školy [rukopis] / Kristýna Kandlerová
    Osobní jméno Kandlerová, Kristýna, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2015
    Fyz.popis98 l. : il., grafy, tabulky
    PoznámkyVed. práce Vlastimil Chytrý
    AbstraktDiplomová práce pojednává o využití programu dynamické geometrie GeoGebra ve výuce geometrii čtvrtého a pátého ročníku základní školy. Cílem práce je ověřit výhody používání tohoto softwaru ve vyučování v porovnání s používáním klasických metod, jako např. rýsování. Teoretická část poukazuje na potřebu zavedení ICT do výuky v závislosti na změnách společnosti, popisuje a srovnává vybrané programy dynamické geometrie a podrobně seznamuje čtenáře s aplikací GeoGebra. Součástí praktické části je průzkum, který zjišťuje povědomí učitelů základních škol o programech dynamické geometrie. Dále jsou zde uvedena dvě výzkumná šetření ve čtvrtém a v pátém ročníku základní školy v Nelahozevsi, která jsou založena na vstupních vědomostech a dovednostech žáků, přípravách na vyučování, popisu průběhu jednotlivých hodin a hodnocení krátkých testů ve čtvrtém ročníku a výstupního testu v pátém ročníku, díky kterým ověřujeme hypotézy a osvojení si učiva pomocí programu GeoGebra.
    The thesis is dealing with a using of dynamic geometry software GeoGebra in teaching the fourth and the fifth grade at primary school. The aim of this work is to verify advantages of using GeoGebra as the teaching in comparing with classical teaching methods like drawing. The theoretical part refers to the need for introduction of ICT into teaching in response to changes in society, describes and compares the representative dynamic geometry programmes and introduces the application GeoGebra. One part of the practical part is a survey which looks into primary school teacher´s awareness of dynamic geometry programmes. There are two researches practiced in the fourth and the fifth grades at primary school in Nelahozeves. They are based on input pupil´s knowledge and skills, preparings for teaching, descriptions of each lesson and evaluations of short tests in the fourth grade and an evaluation of output test in the fifth grade thanks to we verify hypotheses and an acquirement the curriculum consequently using GeoGebra in lessons.
    Dal.odpovědnost Chytrý, Vlastimil, 1984- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Pedagogická fakulta. Katedra matematiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla geometrie * GeoGebra (software) * matematický software * alternativní výuka
    Předmět.hesla počítače ve výuce * rýsování trojúhelníku * povrch krychle * dynamic geometry * computers in an education * drawing of a triangle * surface area of a cube
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt514 - Geometrie
    MDT514 * 004.42GeoGebra * 004.9:51 * 371.39 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00170532
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 44703300704470sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.