Počet záznamů: 1  

Analýza úrovně logického myšlení žáků prvního stupně ZŠ pracujících s odlišným didaktickým materiálem

  1. Údaje o názvuAnalýza úrovně logického myšlení žáků prvního stupně ZŠ pracujících s odlišným didaktickým materiálem [rukopis] / Barbora Jedličková
    Osobní jméno Jedličková, Barbora, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2015
    Fyz.popis92 l. : il., grafy, tabulky + 1 CD-ROM
    PoznámkyVed. práce Vlastimil Chytrý
    AbstraktDiplomová práce se zabývá úrovní logického myšlení žáků na prvním stupni základní školy a to konkrétně ve čtvrtých a pátých ročnících. Cílem práce bylo zjistit, jakou úrovní tito žáci disponují a jaký vliv na její kvalitu mají dostupné přístupy a metodiky ve výuce. V teoretické části postupně popisujeme, jak se člověk vyvíjí po stránce kognitivní, řečové a neurobiologické a jak se všechny tyto aspekty podílí na vývoji poznávacích funkcí a logického myšlení. Praktická část popisuje výzkum, který jsme v této oblasti provedli. Zaznamenává jeho průběh, tvorbu testu logického myšlení, pilotní i platné testování na zvolených respondentech, statistické zpracování získaných dat a následné ověřování hypotéz.
    My diploma thesis is looking into the logical-thinking level of first graders attending elementary schools, specifically the fourth and the fifth school year. The objective of this paper is to analyse by which degree those pupils are disposing and what impact to it is quality have the accessable tuition practices and methodologies. Theoretical part is describing human development in a series of successive steps with respect to cognitive, vocal and neurobiological viewpoint and how these individual aspects are participating in development of recognition functions and logical thinking. Practical part describes research, which I carried out in the area. It records its progress, creation of logical thinking test, pilot program, valid testing on chosen respondents and consequentially statistical processing of gathered data and following validations of these hypotheses.
    Dal.odpovědnost Chytrý, Vlastimil, 1984- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Pedagogická fakulta. Katedra matematiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla logické myšlení * předmětová didaktika * základní školy
    Předmět.hesla kognitivní vývoj * schopnost abstrakce * usuzování * didaktický konstruktivismus * cognitive development * logical thinking * abstraction ability * logical reasoning * didactic constructivism
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt159.95 - Vyšší duševní procesy
    MDT159.955.6 * 37.016.026 * 373.3 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00169680
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 44683300704468sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.