Počet záznamů: 1  

Analýza žákovských řešení nestandardních úloh

  1. Údaje o názvuAnalýza žákovských řešení nestandardních úloh [rukopis] / Petra Vojtíšková
    Osobní jméno Vojtíšková, Petra, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2015
    Fyz.popis90 l. : il.
    PoznámkyVed. práce Dagmar Malinová
    AbstraktCílem diplomové práce je nalezení zajímavých aspektů při analýze žákovských řešení nestandardních úloh a vedlejším cílem je sestavení didaktického testu z nestandardních úloh použitelného v běžné pedagogické praxi, ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části jsou vymezeny klíčové pojmy, zejména pojem nestandardní úloha, je zmíněno ukotvení tohoto pojmu v rámcovém vzdělávacím programu a v odborné literatuře. Je pojednáno o motivačním potenciálu nestandardní úlohy a o uplatnění různých druhů myšlení při řešení nestandardní úlohy. Jsou formulována teoretická východiska pro empirickou část, zejména metodologii sběru dat, řešení úloh a emoční prožívání žáků. V empirické části jsou vymezeny cíle a otázky výzkumu, je stanovena metodologie zkoumání a charakteristika vzorku, je popsána tvorba didaktického testu. V závěru empirické části jsou prezentovány zajímavé aspekty žákovských řešení nestandardních úloh.
    The aim of this thesis is to find interesting aspects in the analysis of pupils' solutions to non-standard tasks and secondary aim is to build a didactic test of non-standard tasks applicable in everyday teaching practice. The thesis is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part defines key concepts, in particular non-standard tasks mentioned anchoring this concept in the core curriculum and professional literature. It discusses the motivating potential of nonstandard tasks and applying different kinds of thinking to solve nonstandard tasks. There are formulated theoretical basis for the empirical part, especially the methodology of data collection, problem solving and emotional experience of students. The empirical part defines the objectives and research questions, describe the methodology of studying and characteristics of the sample and creation of didactic test. In conclusion of this thesis there are presented the interesting aspects in the analysis of pupils' solutions to non-standard tasks.
    Dal.odpovědnost Malinová, Dagmar (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Pedagogická fakulta. Katedra matematiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla matematika * matematické myšlení * předmětová didaktika * základní školy * dotazníky
    Předmět.hesla nestandardní úloha * mathematics * non-standard task * thinking * didactic test
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt51 - Matematika
    MDT51 * 51:165 * 37.016.026 * 373.3 * 303.622 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00170168
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 44743300704474sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.