Počet záznamů: 1  

Kultura v letech 1918-1948 jako reakce na politickou situaci v Československu a její využití v hodinách vlastivědy na 1. stupni ZŠ

  1. Údaje o názvuKultura v letech 1918-1948 jako reakce na politickou situaci v Československu a její využití v hodinách vlastivědy na 1. stupni ZŠ [rukopis] / Helena Stoupová
    Osobní jméno Stoupová, Helena, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2014
    Fyz.popis150 l. : il. (některé barev.) + 1 DVD-ROM
    PoznámkyVed. práce Michal Červenka
    AbstraktTato diplomová práce je zaměřena na výuku politických a kulturních událostí v letech 19181948 v předmětu vlastivěda. Cílem práce je poskytnout náměty pro výuku tohoto tématu ve vlastivědě v pátém ročníku ZŠ. Text práce je rozdělen do dvou částí. Teoretická část se zabývá detailním popsáním politických událostí, na něž navazují v samostatné kapitole události z oblasti kultury, a to literatury, hudby, výtvarného umění, divadla a filmu. Politické a kulturní události jsou roz-děleny do kapitol dle období let 19181938, 19381945 a 19451948. Empirická část se skládá z předvýzkumu, realizovaném formou dotazníků pro učitele, námětů na vyučovací hodiny v rozsahu 12 příprav, použité v jedné třídě pátého ročníku, zjištění zpětné vazby žáků výstupního didaktického testu, ověření hypotéz a vyvození závěru.
    This master thesis is focused on teaching political and cultural events between the years 19181948 in the school subject National history. The main aim of this master thesis is to provide suggestions for the teaching this topic in National history in fifth grade of a primary school. The text of the master thesis is divided into two parts. The theoretical part deals with a detailed describing of political events, which are followed in a separate chapter by the events from the culture, such as literature, music, art, theatre and film. Political and cultural events are divided into individual chapters according to periods; 19181938, 19381945 and 19451948. The empirical part consists of an pre-research, realized in a form of questi-onnaire for teachers, suggestions of lessons in a range of 12 lesson plans, which were used in one class of the fifth grade on a primary school. Also it consists of feedback's detection in the final didactic test for pupils, verifying of hypotheses and conceiving the conclusion.
    Dal.odpovědnost Červenka, Michal (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla výchova a vzdělávání * vlastivěda * politické vzdělávání * základní školy
    Předmět.hesla politika a kultura * integrovaná tematická výuka * 1918-1948 * obsah výuky * politics and culture * integrated thematic instruction * 1918-1948 * national history * content of a teaching
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt37 - Výchova a vzdělávání
    MDT37.0 * 376 * 908 * 37:32 * 373.3 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00167954
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 42453300704245sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.