Počet záznamů: 1  

Kvalita života dětí ve věku 12 - 15 let s ohledem na jejich vzdělávací potřeby

  1. Údaje o názvuKvalita života dětí ve věku 12 - 15 let s ohledem na jejich vzdělávací potřeby [rukopis] = Quality of life of children aged 12 - 15 with eegard to their educational needs / Jiří Pittner
    Osobní jméno Pittner, Jiří, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2014
    Fyz.popis112 l. : grafy, tabulky
    PoznámkyVed. práce Jiří Škoda
    AbstraktTématem bakalářské práce je kvalita života dětí ve věku 12 - 15 let s ohledem na jejich vzdělávací potřeby Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V této práci najdeme kapitoly, které vymezují pojem kvalita života. Pojednává se o historii kvality života. Historie začíná u Aristotela, jeho vysvětlení pojmu až po součastné odborníky. Mnoho odborníku také hledalo ideální definice pro sousloví ?kvalita života?. Slova kvalita života můžeme zařadit do několika odvětví a každé odvětví si přizpůsobuje definici na svůj daný obor. V dalších kapitolách se zabýváme vymezením tohoto pojmu. Mareš předkládá několik možných řešení, možných modelů, které vysvětluje a staví na různých definicích. Opírá se také o odborníky, jako je například americký psycholog Abraham Harold Maslow. Hlediska jsou rozdělena do jednotlivých podkapitol. Hledisek je několik, mezi ně patří filosofické, psychologické, sociální, medicínské, ekologické, environmentální a edukační. Následně je tu část, která se zabývá měřením. V empirické části se zabýváme samotným výzkumem kvality života u 300 dětí s ohledem na jejich vzdělávací potřeby ve věku 12 ? 15 let. Věnujeme se hypotézám, které následně zkoumáme. Zaměřeno na tyto oblasti: osobní, informace, zdravotní stav, kamarádi a volná čas, problémy, spokojenost a důležitost. Poznatky z této oblasti se zjišťují dotazníkovou formou. K uvedenému výzkumu byl použit standardizovaný výzkumný nástroj ComQoL-S5 (Comprehensive Quality of Life Scale 5) Práce popisuje postup výzkumu, použité metody a prezentace výsledků.
    The topic of this work is the quality of life of children between 12 to 15 years with respect to their educational needs. The thesis is divided into theoretical and practical. In this thesis we find chapters that the concept of quality of life. It deals with the history of quality of life. The history begins with Aristotle's explanation of the concept to contemporary experts. Many experts also sought the perfect definition for the phrase "quality of life". Words of quality of life can be classified into several sectors and each sector can adapt the definition to its particular field. In subsequent chapters deal with the definition of the term. Mares presents several possible solutions, a possible model that explains and builds on different definitions. It relies also on the experts, such as the American psychologist Abraham Harold Maslow. Aspects are divided into individual sections. There are a lot of aspects. There belong philosophical, psychological, social, medical, ecological, environmental and educational. Subsequently, the part that deals with the measurement. In the imperical part of the research we can deal with quality of life in 300 children with respect to their educational needs at the age of 12 to 15 years. We are dedicated to hypotheses that subsequently investigate. Focused on the following areas: personal, information, health, friends and free time, problems, satisfaction and importance. Findings from this area are surveyed by questionnaire. For the mentioned research was used standardized research tool ComQoL-S5 (Comprehensive Quality of Life Scale 5). The thesis describes the research methods used and the presentation of results.
    Dal.odpovědnost Škoda, Jiří, 1972- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla kvalita života * děti a mládež * dotazníky * vzdělávání
    Předmět.hesla hlediska filosofická * hlediska psychologická * hlediska sociální * hlediska medicínská * hlediska ekologická * hlediska environmentální * hlediska edukační * ComQoL-S5 * quality of life model * in terms of philosophical * psychological aspects * social aspects * medical aspects * environmental aspects * environmental aspects * aspects of educational
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt316.7 - Sociologie kultury. Kulturní život
    MDT316.728-021.465 * 316.346.32-053.2 * 303.622 * 37.0 * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00163620
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 36593300703659sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.