Počet záznamů: 1  

Úzkost u dětí středního školního věku v souvislosti s výchovnými styly

  1. Údaje o názvuÚzkost u dětí středního školního věku v souvislosti s výchovnými styly [rukopis] / Irena Hrdličková
    Osobní jméno Hrdličková, Irena, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2013
    Fyz.popis88 l. : grafy, schémata, tabulky
    PoznámkyVed. práce David Karel
    AbstraktDiplomová práce se zabývá problematikou úzkosti u dětí středního školního věku v souvislosti s výchovnými styly. Naším cílem je zjistit současný stav výskytu úzkosti u žáků čtvrtých a pátých tříd základních škol v relaci s výchovnými styly a vyhodnotit, u kterého výchovného stylu je míra prožívání úzkosti nejvyšší a naopak nejnižší. Práce je rozdělena na dvě stěžejní oblasti. První část je teoretická a má šest kapitol. Věnujeme se zde charakteristice středního školního věku, výchově a výchovným stylům, úzkostí u žáků, dále rozdělení úzkostných poruch a teoriím jejího vzniku, předcházení těmto poruchám a následné redukci nadměrné úzkosti. V druhé části, která je praktická, vyhodnocujeme výsledky, které byly získány od žáků čtvrtých a pátých tříd základních škol pomocí dvou dotazníků. Žákům byly administrovány dotazníky: Škála zjevné úzkosti pro děti a Dotazník pro zjišťování způsobu výchovy v rodině. Provedený výzkum ukázal výskyt nejvyšší míry úzkosti u dětí, které jsou vedeny výchovným stylem založeným na záporném emočním vztahu s rozporným řízením. Nejnižší míru úzkosti uvádí výchovný styl s extrémně kladným emočním vztahem a slabým řízením.
    This thesis deals with anxiety in middle school age of children in the context of educational styles. Our goal is to determine the current state of anxiety at pupils of the fourth and fifth grades at primary schools in relation to educational styles and evaluate the educational style at which is a measure of anxiety experiencing the highest or on the other way around the lowest. The work is divided into two main areas. The first part is theoretical and has six chapters. We deal here with the characteristics of middle school age, education and educational styles, anxiety among pupils, as well as the distribution of anxiety disorders and theories of its origin, preventing these disorders and the subsequent reduction of excessive anxiety. In the second part, which is practical, we evaluate the results, which were obtained from the pupils of the fourth and fifth grades at primary schools using two questionnaires. Pupils were given questionnaires: Scale of obvious anxiety for children and the Questionnaire for detection of education in the family. This made research showed the highest incidence rate of anxiety disorders at children, who are led by educational style based on negative emotional relationship with the contradictory control. The lowest level of anxiety presents educational style with extremely positive emotional relationship, and weak control.
    Dal.odpovědnost Karel, David (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla úzkost * strach * socializace * psychologie
    Předmět.hesla výchovný styl * výchova * střední školní věk * anxiety * fear * educational style * education * middle school age
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt159.9 - Psychologie
    MDT616.89-008.441 * 316.614 * 159.9 * 159.942 * 616.89-008.441.1 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00164348
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 9923300700992sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.