Počet záznamů: 1  

Recepce a interpretace závěsného obrazu v pedagogické praxi

  1. Údaje o názvuRecepce a interpretace závěsného obrazu v pedagogické praxi [rukopis] / Iva Munduchová
    Osobní jméno Munduchová, Iva, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2013
    Fyz.popis128 l. : barev. il. + 1 CD-ROM
    PoznámkyVed. práce Věra Uhl Skřivanová
    AbstraktDiplomová práce je teoretického charakteru. Zabývá se procesem vnímání dvoudimenzionálního statického obrazu z uměleckého prostředí. Obsahem práce je zmapování a deskripce tohoto procesu a jeho přenesení do pedagogické praxe. Nejprve vymezíme pojem obraz a určíme tak jeho hranice, v nichž se budeme pohybovat při dalším bádání. Následně analyzujeme samotnou interakci probíhající mezi recipientem a obrazem. V pedagogické části přistupujeme k žákovi nejen jako k tvůrci, ale především jako k recipientovi, pedagogický pracovník by měl přitom ve vyučovacím procesu zastávat roli mediátora - zprostředkovatele umění. Na základě výzkumného šetření ve školní praxi se proto pokoušíme zmapovat interpretační schopnosti žáků. Výsledky šetření využíváme jako východiska tvorby metodiky, podporující rozvíjení interpretačních schopností žáků v hodinách výtvarné výchovy.
    This thesis has the theoretical character. It deals with the process of perception of static two-dimensional image from the artistic environment. The aim of this work is to map and description of this process and its transfer into teaching practice. At first, we define the Image and thus determine the boundaries, within which we move to further research. Then we analyze the ongoing interaction between itself and the recipient of the image. In the pedagogical part we approach to the student, not only as a creator, but also as a recipient, the educator should play the role of mediator while in the teaching process - intermediary art. Based on the research in school practice, therefore, we try to map interpretative (?performance?) skills of students. Results of the survey we use as the basis of a methodology that supports the development of interpretative skills of students in art classes.
    Dal.odpovědnost Uhl Skřivanová, Věra, 1976- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výtvarné výchovy (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla výtvarná výchova * obrazy
    Předmět.hesla recepce * interpretace * závěsný obraz * mediace umění * kompetence * proces vyučování * Art education * reception * interpretation * picture * pediation of art * competences * process of teaching
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt72/76 - Výtvarné umění
    MDT72/76:37.016 * 75.051 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00119973
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 6323300700632sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.