Počet záznamů: 1  

Geometrie skládaného papíru

  1. Údaje o názvuGeometrie skládaného papíru [rukopis] / Anna Hybšová
    Osobní jméno Hybšová, Anna, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2012
    Fyz.popis91 l., [4] l. příl. : il.
    PoznámkyVed. práce Jaroslav Perný
    AbstraktCílem mojí práce bylo naplánovat takovou činnost, která by byla pro žáky motivující, vytvořila by nebo upevnila kladný vztah ke geometrii, prohloubila by znalost geometrické-ho učiva a rozvíjela by geometrickou představivost jako významnou kompetenci žáků. Za tuto činnost jsem zvolila origami. Práce je rozdělena na tři části. V teoretické části se věnuji vzdělávací oblasti Matemati-ka a její aplikace a pojmům motivace, představivost, výukové metody a origami. Praktická část obsahuje náměty origami s metodickým komentářem. Každý námět obsahuje postup, jak složit origami skládačku. Na tento postup je aplikováno geometrické učivo. V empirické části popisuji průběh a výsledky realizace praktické části a výsledky dotazníků pro žáky. První dotazník, zadaný před realizací námětů, byl orientován na postoje k matematice a činnosti v geometrii. Druhý, zadaný po realizaci námětů, byl zaměřen na postoje k origami v souvislosti s geometrií.
    The goal of my thesis was to plan such activity, that would be motivated for students, created or established a positive attitude to geometry, deepen the knowledge of the geome-try subject matter and developed the geometric imagination as an important competence of pupils. For this activity I chose origami. The thesis is divided into three parts. The theoretical part is devoted to educational sphere Mathematics and its application and concepts of motivation, imagination, teaching methods and origami. The practical part includes suggestions origami with methodiological commentary. Each topic contains instructions on how to fold together origami folder. On this procedure is applied geometric subject matter. In the empirical part I describe progress and results of implementation of the practical part and results of questionnaire for pupils. First questionnaire, given before the implementation of ideas, was focused on attitudes towards mathematics and activities in geometry. Second, given after realizations of ideas, was focused on attitudes to origami in connection with geometry.
    Dal.odpovědnost Perný, Jaroslav (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Pedagogická fakulta. Katedra matematiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla geometrie * origami * představivost * motivace * výuková metoda * geometry * origami * imagination * motivation * teaching methods
    Forma, žánr diplomové práce
    MDT(043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00141513
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    P-DP 185533149958553sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.