Počet záznamů: 1  

Dyslexia : revisiting Bakker's model in EFL

  1. Údaje o názvuDyslexia : revisiting Bakker's model in EFL [rukopis] / Žaneta Šímová
    Další variantní názvyDyslexie : přehodnocování Bakkerova modelu v angličtině jako cizím jazyce
    Osobní jméno Šímová, Žaneta, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2011
    Fyz.popis132 l. : [44] l. příl. : il.
    PoznámkyVed. práce Natalia Orlová
    AbstraktTato diplomová práce zkoumá vztah mezi čtením a hemisférickou činností u dyslektiků, který vede k hlavnímu rozdělení na P-, L-, a M-typy a snaží se prozkoumat dvě inovační metody nazvané ?HSS? (Hemisphere-Specific Stimulation) a ?HAS? (Hemisphere-Alluding Stimulation) podle Dirka J. Bakkera. Použitím těchto dvou metod ve výzkumu v tomto pořadí je hlavním cílem dosáhnout zlepšení čtení u dyslektiků. Dále diplomová práce navrhuje konkrétní kroky, jak jsou tyto dva typy stimulace, které spočívají v zapojení nedominantní hemisféry více smyslovými podněty, aplikovány během vyučování anglického jazyka na 2 P-typy, 2 M-typy a 1 L-typ. Diplomová práce činí Bakkerův modul proveditelný a úspěšný s pozitivními výsledky. Také navrhuje, jak mohou učitelé tento postup zahrnout do výuky, aby mohli patřičně vylepšit hodiny nejen pro dyslektiky, ale také pro žáky bez žádné specifické poruchy učení.
    This diploma thesis explores the relationship between reading and hemispheric functioning in dyslexics. It leads to the salient division of P-, L- and M-type and attempts to examine two innovative methods called ?HSS? (Hemisphere-Specific Stimulation) and ?HAS? (Hemisphere-Alluding Stimulation) according to Dirk J. Bakker. By implementing these two methods, respectively, in the research the main aim is to achieve improvements in dyslexics? reading. Furthermore, this diploma thesis suggests some concrete steps how these two types of stimulation, which consist in involving the non-dominant hemisphere by multi-sensory input, are applied during EFL lessons on 2 P-types, 2 M-types and 1 L-type. This diploma thesis concludes with the positive results making thus Bakker?s module feasible and successful. It also proposes how teachers can include this treatment in their lessons making them accordingly entertaining not only for dyslexics, but also for learners without any specific learning difficulty.
    Dal.odpovědnost Orlová, Natalia (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra anglistiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla HAS - Hemisphere Alluding Stimulation * HSS - Hemisphere Specific Stimulation * L-type * M-type * P-type dyslexics * substantive errors * time-consuming errors * right visual field * left visual field * tactile training box * treatment sessions * learning disability * HAS - Hemisphere-Alluding Stimulation * HSS - Hemisphere-Specific Stimulation * L-type * M-type * P-type dyslexics * substantive errors * time-consuming errors * right visual field * left visual field * tactile training box * treatment sessions * learning disability * aggramatize * dichotic listening * ERPs - Event-Related Potentials
    Forma, žánr diplomové práce
    MDT(043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.angličtina
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00103313
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    P-DP 181413149958141sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.