Počet záznamů: 1  

Efekt doučování a vliv dobrovolníka na pedagogizaci rodiny pocházející ze sociokulturně znevýhodněného prostředí

  1. Údaje o názvuEfekt doučování a vliv dobrovolníka na pedagogizaci rodiny pocházející ze sociokulturně znevýhodněného prostředí [rukopis] / Adéla Trdličková
    Osobní jméno Trdličková, Adéla, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2011
    Fyz.popis108 l. : [14] l. příl. : il. + 1 CD-ROM
    PoznámkyVed. práce Romana Bartůňková
    AbstraktTato práce je zaměřena na Program podpory vzdělávání v rodinách v labskoústeckém kraji. Hlavním cílem práce je zmapovat změny, které v průběhu programu vznikly u dvou rodin dlouhodobě vyuţívajících tento projekt. Práce si neklade za cíl zmapovat změny související s prospěchem doučovaných ţáků, ale sleduje změny v přístupu rodiny ke vzdělání. Do výzkumu se zapojily dvě rodiny, které bezplatné doučování vyuţívají déle neţ rok. Vzhledem k jejich dlouhodobému zapojení lze zjistit změny, které se v rodinách odehrály po zapojení se do programu. V praktické části je pouţit kvalitativní výzkum pomocí polostandardizovaného rozhovoru, do něhoţ byli, zapojeny matky doučovaných dětí, dobrovolníci působící v rodinách, třídní učitelé doučovaných žáků a samotné doučované dítě. U doučovaných dětí byla použita metoda kresby s následným rozhovorem.
    This thesis is focused on support of the education for families in the labskoústecký region. The main goal is to map the changes that arose during this program in two families using this program on the long-term basis. This study does not attempt to map the changes associated with the welfare of pupils, but tracks changes in approach to education in these families. The research involved two families who use the free tutoring for more than a year. Because of their long-standing involvement is possible to identify changes that occurred in families for participation in the program. In the practical part is used qualitative research using semi-standardized interview in which were involved the mothers of pupils, volunteer, classroom teachers and the pupils themselves. For children was used a drawing method with subsequent interview.
    Dal.odpovědnost Bartůňková, Romana (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Centrum interkulturního vzdělávání (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla vzdělávání * dobrovolníci - pedagogické aspekty * sociální vyloučení * rodina - společenské postavení
    Předmět.hesla social exclusion * volunteer * family * school
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt364 - Sociální problémy vyžadující podporu a pomoc. Sociální zabezpečení
    MDT173 * 316.356.2 * 364.624.4 * 364-43-027.556 * 37.0 * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00116814
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    P-DP 175273149957527sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.