Počet záznamů: 1
Právní povědomí žáků a jeho ovlivňování působením preventivních aktivit policie
Údaje o názvu Právní povědomí žáků a jeho ovlivňování působením preventivních aktivit policie [rukopis] / Petr Procházka Osobní jméno Procházka, Petr, (autor diplomové práce nebo disertace) Vyd.údaje 2010 Fyz.popis 65 l. : [16] l. příl. : il. + 1 CD-ROM Poznámky Ved. práce Arnošt Smolík Abstrakt Tématem této práce je problematika právního povědomí žáků a předložený text hodlá upozornit na věkovou podmíněnost efektivních programů prevence a jeho možného ovlivňování působením preventivních aktivit Policie ČR. Na problematiku je pohlíženo především z hlediska sociálně patologických jevů, neboť v souvislosti s nimi děti nejčastěji porušují normy pravidla a zákony. První část práce je věnována teoretické oblasti právního povědomí žáků základních škol. Nejprve je tato problematika představena z hlediska filo-zofie a vývojové psychologie. Jsou zde vysvětleny pojmy jedinec, společnost, řád, norma, právo, právní povědomí, odpovědnost, svědomí a rozum. Také jsou zde rozebrána vývojová období rozhodující pro tvorbu právního povědomí dítěte na počátku a konci dospívání. Dále se v textu zabýváme sociálně patologickými jevy a jejich projevy ve školním prostředí. Velká pozornost je věnována preventivním aktivitám, prováděných školami nebo jinými subjekty, především Policií ČR. Praktická část se věnuje zjištění právního povědomí žáků 6. a 9. ročníků dvou vybraných základních škol, které jsme se snažili zjistit jednou z metod empirického šetření, dotazníkem. Výsledky tohoto šetření jsou uvedeny ve stěžejní části práce. The topic of this thesis is The Legal Awareness of Pupils and the Impact of Preventive Police Activities. The following text aims to point out age-compliance effective prevention programs and the possible influence of preventive activities of the Police. The issue is primarily seen in terms of socio-pathological phenomena, as in this correlation the children commit crimes the most often. The first part is devoted to the theoretical rules of raising primary school pupils. First, the issue is presented in terms of philosophy and developmental psychology. There are explained terms such as individual, society, law, rule, law, legal awareness, responsibility, conscience and reason. There are also analyzed developmental periods crucial for generating legal awareness among children at the beginning and end of adolescence. The text is also dealing with social pathological phenomena and its manifestations in schools. Great attention is given to preventive activities carried out by schools or other organizations, especially the Police. The practical part is dedicated to finding the legal awareness of pupils of the 6th and 9th grades of selected primary schools. We used one of the methods of empirical investiga-tion, a questionnaire. The results of this investigation are presented in the main section of this thesis. Dal.odpovědnost Smolík, Arnošt (vedoucí diplomové práce nebo disertace) Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla Česko. Policie Předmět.hesla občanská výchova * právo * sociální deviace * prevence kriminality Předmět.hesla právní povědomí * svědomí * norma * Policie * prevence * sociálně patlogické jevy * odpovědnost * základní škola * zákon * právo * děti * žáci * škola * preventive * Police * prevention programs * primariĺy * socio-pathological phenomena * childern * legal awareness * schools Forma, žánr bakalářské práce Konspekt 34 - Právo 37 - Výchova a vzdělávání MDT 316.624 * 34 * 37.017.4 * 343.85 * (043)378.22 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00088893 Druh dok. Vysokoškolské práce Signatura Čár.kód Dislokace Volný výběr Info P-DP 16726 3149956726 sklad C pouze prezenčně
Počet záznamů: 1