Počet záznamů: 1  

Důsledky optimalizace škol na jejich klima a ekonomickou situaci

  1. Údaje o názvuDůsledky optimalizace škol na jejich klima a ekonomickou situaci [rukopis] / Martin Hýbl
    Osobní jméno Hýbl, Martin, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2010
    Fyz.popis45 l. : [1] l. příl. : il.
    PoznámkyVed. práce Josef Horák
    AbstraktPředkládaná bakalářská práce se zabývá problematikou, která je v několika letech uplynulých i budoucích v České republice velice aktuální ? optimalizací. Pod tímto pojmem se skrývá především slučování menších škol do větších subjektů, které úspěšněji dokážou reagovat na současné problémy. Mezi ně patří především snižující se počet žáků přicházejících do škol. Celý tento proces má nepochybně výrazný vliv na změnu klimatu školy. V teoretické části je postupováno nejprve od pojmu prostředí, přes pojem klima obecně, až k jednotlivým složkám sociálního klimatu školy, kterými jsou především klima třídy a klima učitelského sboru. V závěru teoretické části je popsán pojem páteřní školy a postup jejich vytváření v Ústeckém kraji. V empirické části je zachycen průběh a výsledky výzkumu v učitelském sboru a mezi žáky čtvrtého ročníku na třech středních školách, které prošly procesem optimalizace. Pro zjištění, jak optimalizace ovlivnila pracovní podmínky učitelů, klima třídy a vnímání školy veřejností v kontextu s ekonomickými aspekty, byly použity jednak dotazníky pro učitele a veřejnost, jednak řízené rozhovory se žáky.
    The bachelor thesis deals with an issue which has been ongoing for some time in the Czeh Republic and it is optimization. Under this notion lies mergers of smaller schools into larger entities that can successfully respond to current challenges. These include in particular the decreasing number of students coming to school. This whole process is undoubtedly a significant impact on school climate. The theoretical part is followed first by the concept of environment, through the concept of climate in general, to individual components of social climate in schools, which are mostly class environment and climate of the teaching staff. In conclusion, the theoretical part describes the core koncept of backbone school and practice of their school building in the Usti region. In the empirical part, I detect the progress and results of research in the faculty and students between the fourth grade in three middle schools, which have undergone a process of optimization. To determine how to optimize the impact on working conditions of teachers, class climate and public perception of schools in the context of the economic aspects, both questionnaires were used for teachers and the public, as well interviews with students.
    Dal.odpovědnost Horák, Josef (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla klima školy * optimalizační metody * střední školy
    Předmět.hesla Ústecký kraj (Česko : 2000-) - pedagogické aspekty
    Předmět.hesla optimalizace * školní klima * klima učitelského sboru * klima školní třídy * páteřní škola * Optimization * school climate * staff climate * class climate * backbone school
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt373.5/.6 - Střední školy
    MDT37.064 * 005.591.1 * 373.5/.6+377.1/.3 * (437.315) * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00101715
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    P-DP 166683149956668sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.