Počet záznamů: 1  

Analýza dopadů programu Podpora vzdělávání v rodinách

  1. Údaje o názvuAnalýza dopadů programu Podpora vzdělávání v rodinách [rukopis] / Anna Hofmanová
    Osobní jméno Hofmanová, Anna, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2010
    Fyz.popis58 l., 5 l. příl. : il.
    PoznámkyLic. smlouva
    AbstraktBakalářská práce se zabývá jedním z programů sociální integrace společnosti Člověk v tísni, o.p.s.-Podpora vzdělávaní v rodinách. Hlavním náplní tohoto programu je individuální doučování dětí sociálně vyloučených lokalit. Práce se věnuje problematice sociálního vyloučení, popisuje sociálně vyloučené lokality ve městě Ústí nad Labem a analyzuje dopady programu. Jako metoda získání dat pro analýzu byly zvoleny rozhovory s dobrovolníky, zákonnými zástupci dětí a pedagogy. V práci jsou podrobně zpracované odpovědi vytipovaných respondentů na základě strukturované osnovy otázek. V závěru jsou v práci uvedeny shrnutí výsledků analýzy a návrhy na zkvalitnění služby, které také vyplynuly z rozhovorů. Autorka došla k závěrům, že dopady na samotné doučované děti byly pozitivní a prospěšné, vliv na jejich zákonné zástupce se projevil jenom v případě, že ti měli zájem na vzdělání svých dětí i před samotným doučováním. Analýza upozornila na to, že klienti jsou do programu vybíráni podle své motivace, zájmu a snahy spolupracovat na vzdělání a budoucnosti svých dětí. Tento fakt je i jedním z doporučení na zlepšení služby-bez podpory ze strany rodičů jsou pozitivní dopady programu zhoršeny.
    The thesis deals with one of the programs of social integration of the People in Need - Education support for low-income families. The main aim of this program is individual tutoring of children from socially excluded localities. The thesis deals with problems of social exclusion, describes the socially excluded localities in the Usti nad Labem and analyzes the impacts of the program. Interviews with volunteers, legal representatives of children and teachers were used as a method of obtaining data for further analysis. The interviews were done in the structured form. In conclusion, the work summarizes data obtained from the analysis and suggestions for improving of the service. The author came to the conclusion that the impacts on the tutored children were positive and beneficial. The effects on parents were significant only if they have had interest in the education of their children even before. The analysis pointed out that clients are selected according to their motivation, interest and efforts to cooperate on education and the future of their children. This fact is also one of the recommendations for improving the service - positive impact of the program is deteriorated without the support of the parents.
    Dal.odpovědnost Šik, Vladimír, 1954- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra sociální práce (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla Člověk v tísni (společnost)
    Předmět.hesla sociální vyloučení * dobrovolnictví
    Předmět.hesla Ústí nad Labem (Česko)
    Předmět.hesla sociálně vyloučené lokality * program Podpora vzdělávání v rodinách * dopady programu * social exclusion * socially excluded locations * Ústí nad Labem * volunteering * program Education support for low-income families * People in Need * program's influences and effects
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt364 - Sociální problémy vyžadující podporu a pomoc. Sociální zabezpečení
    MDT364.624.4 * 364-78-027.556 * (437.315) * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00109393
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    S-BP 46804212131566sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.