Počet záznamů: 1
Lidová píseň ve vyučování hudební výchovy studentů gymnázií při česko-polsko-slovenské hranici
Údaje o názvu Lidová píseň ve vyučování hudební výchovy studentů gymnázií při česko-polsko-slovenské hranici [rukopis] / Petr Václav Michna Osobní jméno Michna, Petr Václav, (autor diplomové práce nebo disertace) Vyd.údaje 2007 Fyz.popis 69 l. : noty Abstrakt Ve své diplomové práci se věnuji problematice využití lidové písně ve vyučování hudební výchovy při česko-slovensko-polské hranici. V teoretické části uvádím čtenáře do zkoumané oblasti jejím představením. Následně vymezuji pojem lidová píseň a zasazuji jej do časového kontextu, tříděním lidových písní a jejich sběratelstvím. Nechybí zde pojednání o vztahu lidové písně a populární hudby jako důležitého činitele ve výchovně-vzdělávacím procesu. Závěrem této části jsem zařadil krátké zamyšlení nad vlivem akademizace folkloru na jeho konzervaci - umrtvení. Praktická část je vystavěna na průzkumu v oblasti česko-slovensko-polského pomezí, který byl realizován pomocí dotazníků. Dotazníková metoda je zde popsána a následně rozebrán konkrétní dotazník. Dále přibližuji školský systém, resp. pozici předmětu Hudební výchova, popř. Estetická výchova. Následuje vyhodnocení průzkumu a závěrečné zhodnocení. V přílohách je uveden seznam důležitých sbírek lidových písní vztahující se na zkoumanou oblast. Závěrem je řazen i miniaturní zpěvník - ukázky lidových písní zkoumané oblasti. My thesis is devoted to the issue of Folk songs in the Music Lessons in Grammar Schools Situated by the meeting Point of Poland, Slovakia and the Czech Republic. The topic is introduced to the reader by a description of the examined area. After that, the term ``folk song" is defined and set into a time context, which is done by a categorization of folk songs and a folk songs collecting. Also a relationship between folk song and popular music as a factor in an educational and pedagogical process is mentioned. At the end of this chapter I worked in a short muse on how an influence of academic research coheres with conservation-mortification of folklore. A practical part is based on research that took place by the Meeting Point of Poland, Slovakia and the Czech Republic and was executed by a questionnaire method. The questionnaire method and one concrete questionnaire are described in this part. Next point to comment on is a system of education, specifically a position of Music lessons or Esthetic education is considered. An evaluation of the research and a final analysis follows. There is a list of important folk song collections relating to the examined area in attachments. At the very end a mini songbook with samples of local music is placed. Dal.odpovědnost Zeman, Petr, 1959- (vedoucí diplomové práce nebo disertace) Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra hudební výchovy (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla lidové písně * gymnázia * hudební výchova Předmět.hesla Gymnázium * Hudební výchova * lidová píseň * Grammar School * Music Lessons * Folk Fong Forma, žánr diplomové práce Konspekt 78 - Hudba MDT 784.4 * 373.54 * 78:37.016 * (043)378.2 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00020453 Druh dok. Vysokoškolské práce Signatura Čár.kód Dislokace Volný výběr Info P-DP 14706 3149954706 sklad C pouze prezenčně
Počet záznamů: 1