Počet záznamů: 1  

Současné legislativní podmínky reklamy v ČT v souvislosti s výší koncesionářských poplatků

  1. Údaje o názvuSoučasné legislativní podmínky reklamy v ČT v souvislosti s výší koncesionářských poplatků [rukopis] / Barbora Valoušková
    Osobní jméno Valoušková, Barbora, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2006
    Fyz.popis45 l.
    PoznámkyLic. smlouva.
    AbstraktPro svou práci jsem si vybrala téma - Současné legislativní podmínky reklamy v ČT v souvislosti s výší koncesionářských poplatků. Zabývala jsem se naším reklamním trhem, legislativními podmínkami, které vysílání a šíření reklamy regulují. Zaměřila jsem se výhradně na televizní reklamu. Svou prací jsem se snažila proniknout do této problematiky jak z hlediska platných zákonů, tak z pohledu současného diváka - jaký má názor na reklamní vysílání, co preferuje, jakou délku reklamních spotů a zda je ochoten za menší množství reklamního vysílání platit vyšší koncesionářské poplatky. Nově přijatý zákon o rozhlasových a televizních poplatcích změnil jak výši těchto poplatků, tak postavení ČT na reklamním trhu a vůbec celý reklamní trh. Změnil také způsob financování ČT. Ta postupně přijde o příjmy z vysílání reklam, které činí zhruba 1 miliardu Kč ročně. Tento výpadek musí pokrýt právě koncesionářské poplatky. To ovšem znamená, že tyto peníze půjdou z našich peněženek. Z načerpaných informací, jsem dospěla k názoru, že nově přijatý zákon o rozhlasových a televizních poplatcích dává ČT dostatek financí na její aktivity. Zároveň však se špatně probíhající digitalizací, bude mít za následek postupné zvyšování cen reklamních spotů v komerčních televizích. Toto zvyšování cen započne s postupným omezování reklamního vysílání v ČT, tedy počátkem roku 2007.
    For my thesis I chose topic of - Actual legal conditions of advertising at ČT in connection to concessionary fees. I'm dealing with Czech advertising market and legal rules which regulates its broadcasting. I focused mainly on television advertising. My target was to find more about legal rules which regulates it and also about the listeners and their points of view - their opinion about broadcasting of advertisements, what they prefer, how are they satisfied with length of advertisements and if they would be willing to pay higher concessionary fee in case of less broadcasted advertisements. New law about radio and television broadcasting and about concessionary fees has changed the place of ČT at advertising market and whole advertising market itself. The law has changed also the way of funding of ČT, which will slowly step by step lose income of advertisements (around 1 billion Kč a year now) and just this amount should be reached by newly set concessionary fees. Obviously it means that this amount will come from our valets. As a conclusion of all gained information I can state that new law about radio and television broadcasting provides ČT by enough financial recourses for its activities. But together with badly organized digitalization will caused increase of prices of advertisements broadcast at commercial TVs, which will start by decrease of advertisements at ČT in the beginning of year 2007.
    Dal.odpovědnost Grinc, Jaroslav, 1948- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra financí a účetnictví (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla hospodářské právo * reklama a propagace * televize
    Předmět.hesla Regulace * zákon * televizní * poplatky * hospodaření * digitalizace * rada * Regulation * law * television * fees * economy * digitalization * board *
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt659 - Reklama. Public relations. Média
    MDT346.5 * 654.1 * 659.1
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00004732
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    S-BP 32604212123284sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.