Počet záznamů: 1  

Představy žáků prvního stupně ZŠ o potravních řetězcích

  1. DA 14618
    Hartová, Dominika, 1999-
    Představy žáků prvního stupně ZŠ o potravních řetězcích / Dominika Hartová. -- 2023. -- 61 listů, 5 nečíslovaných listů příloh : ilustrace, grafy. -- Oponent Roman Kroufek. -- Vedoucí práce Milan Kubiatko. -- Abstrakt: Potravní řetězce patří mezi neodmyslitelná témata přírodovědného vzdělávání již od počátku školního vzdělávání za účelem celkového pochopení vztahů v přírodě. Hlavním cílem diplomové práce bylo ověřit znalosti a mylné představy žáků základní školy o potravních řetězcích. Další doplňkové cíle byly stanoveny podle významných vlivů, které ovlivňovaly proměnné, jako je gender, bydliště, věk, navštěvovaný ročník základní školy a to, zdali respondent vlastnil domácí zvíře. Výzkumný vzorek tvořilo 283 respondentů, jak prvního, tak i druhého stupně základních škol. Výzkumný nástroj byl test, který se skládal ze dvou částí. Test byl zaměřen na problematiku představ žáků o potravních řetězcích a druhou část tvořily položky zaměřené na environmentální gramotnost. Získaná data byla analyzována metodou deskriptivní, induktivní a vícerozměrné statistiky. Gender a bydliště respondentů se neprojevily jako významné faktory ovlivňující úroveň představ o potravních řetězcích. Celková úspěšnost nebyla více jak poloviční. V závěru jsou uvedeny implikace do pedagogické praxe a návrhy pro další výzkum.. -- Abstrakt: Food chains belongs among the inherent topics of science education from the beginning of school education for the purpose of a general understanding of relationships in nature. The main aim of the thesis was to verify the knowledge and misconceptions of elementary school pupils about food chains. Additional aims were focused to determine the influence of variables such as gender, place of residence, age, grade of primary school attended and whether the respondent owned a pet. The research sample consisted of 283 respondents, both in the first and second grades of primary schools. The research instrument was a test that consisted of two parts. The test was focused on the issue of pupils' ideas about food chains, and the second part consisted of items focused on environmental literacy. The obtained data were analyzed using descriptive, inferential and multidimensional statistics methods. Respondents' gender and place of residence has not got a significant effect on the level of pupils' ideas about food chains. The overall success rate was not more than half. Implications for pedagogical practice and suggestions for further research are given in the conclusion.
    Kroufek, Roman, 1979-. Kubiatko, Milan. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    environmentální výchova a vzdělávání. přírodovědné vzdělávání. učivo základních škol. kvantitativní přístup. potravní řetězec. představy. žáci prvního stupně základních škol. quantitative approach. food chain. ideas. primary school pupils. diplomové práce
    502:37.03. 37.0:5. 373.3.016. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.