Počet záznamů: 1  

Vnímání živočichů dětmi prvního stupně ZŠ

  1. DA 14612
    Blechtová, Veronika, 1999-
    Vnímání živočichů dětmi prvního stupně ZŠ / Veronika Blechtová. -- 2023. -- 82 listů : grafy. -- Vedoucí práce Ivana Brtnová Čepičková. -- Oponent Roman Kroufek. -- Abstrakt: Cílem diplomové práce je na základě výzkumného šetření zjistit, jak žáci ve čtvrtých a pátých třídách vnímají živočichy a zda má vlastnictví domácího mazlíčka vliv na vnímání ostatních zvířat. V teoretické části se práce zaměřuje na místo živočichů v rámcově vzdělávacím programu základního vzdělávání, následně důležitost environmentální výchovy a rozvoj environmentální senzitivity pro utváření vztahu k živočichům. Také na význam zvířat pro děti z hlediska jejich vývoje a následně vlivy, které mohou daný vztah mezi nimi negativně ovlivnit. V praktické části této diplomové práce bylo výzkumné šetření realizováno pomocí dotazníku metodou sémantického diferenciálu, kde žáci pomocí hodnotících škál přiřazují hodnotu k daným adjektivům. Výsledkem dané práce mělo být zjištění, jak děti vnímají volně žijící živočichy, hospodářská zvířata a domácí mazlíčky. Skupinu respondentů tvořilo 183 žáků od devíti do jedenácti let.. -- Abstrakt: The goal of the dissertation is, based on a research survey, to uncover how fourth and fifth grade pupils perceive animals and if an ownership of a pet has an influence on the perception of other animals. In the theoretical part the dissertation focus on the position of animals in the educational program of elementary education, following with importance of enviromental education and development of environmental sensitivity for creation relationship with animals. Also the importance of animals for children in terms of their development and subsequently the influences that can negatively affect the given relationship between them. In the practical part of this thesis, the research was conducted using a questionnaire by the method of semantic differential, where students use rating scales to assign a value to the given adjectives. The result of the given work was to find out how children perceive wild animals, farm animals and pets. The group of respondents consisted of 183 pupils from nine to eleven years old.
    Brtnová Čepičková, Ivana, 1958-. Kroufek, Roman, 1979-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    environmentální výchova a vzdělávání. živočichové. environmentální výchova. žáci. vnímání zvířat. environmentální senzitivita. animals. environmental education. pupils. perception of animals. environmental sensitivity. diplomové práce
    502:37.03. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.