Počet záznamů: 1  

Vliv sociálního pracovníka na stanovování individuálních cílů dětí v Dětském domově se školou

  1. DA 13692
    Janků, Eliška, 1990-
    Vliv sociálního pracovníka na stanovování individuálních cílů dětí v Dětském domově se školou / Eliška Janků. -- 2021. -- 55 listů + 2 CD. -- Vedoucí práce Alexandra Petrů. -- Oponent Kateřina Riedelová. -- Abstrakt: Tématem této bakalářské práce je vliv sociálního pracovníka na stanovování individuálních cílů dětem během jejich pobytu v Dětském domově se školou. Úvod práce se zaměřuje na specifika ústavní a ochranné výchovy a na celkovou charakteristiku Dětského domova se školou a cílové skupiny. Práce se věnuje konkrétním individuálním cílům vycházejícím z výzkumu, a to návratu dítěte do rodiny a procesu resocializace prostřednictvím výchovy a vzdělávání. V tématu práce s rodinou je vymezena úloha rodiny a dopady nedostatečné výchovy, kde jsou následně popsaná preventivní opatření, kterých se v případech rizikových rodin dá využít. Cílem této práce je konkrétní popis metod a činností, které vykonává sociální pracovník, kurátor a etoped při stanovování individuálních cílů v průběhu pobytu dětí v Dětském domově se školou. Dílčím cílem je zjistit, jakým způsobem vnímají děti samotné pracovníky, kteří s nimi v rámci plnění výchovně vzdělávacího procesu přijdou do styku.. -- Abstrakt: The topic of this Bachelor's thesis is the influence of a social worker on setting individual goals for children during their stay in a children's home with on-site school. The introduction is focused on the specifics of institutional and protective education and the overall characteristics of children's homes with the school and their target groups. The thesis deals with the specific individual goals based on research, which include returning a child to a family and the process of resocialization through care and education. The subject of working with family defines the role of a family and the results of insufficient care, where the preventive measures, which can be used with high risk families, are subsequently described. This thesis aims to provide a specific description of methods and activities used by a social worker, curator or behaviour professional when setting individual goals during a child's stay in the children's home with on-site school. A partial goal is to observe how children perceive the actual workers with whom they interact during the educational and upbringing process.
    Petrů, Alexandra. Riedelová, Kateřina. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra sociální práce
    ochranná výchova. ústavní výchova. dětské domovy. poruchy chování. sociální práce. ústavní a ochranná výchova. individuální cíle. rodina. poruchové chování. resocializace. vzdělávání. motivace. prevence. institutional and protective education. individual goals. family. behavioral disorder. resocialization. education. motivation. prevention. bakalářské práce
    364-783.2:343.815. 364-783.2-053.2. 364-54-053.2. 616.89-008.447. 364-78. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.