Počet záznamů: 1  

Středoškolské vzdělávání a rozvoj právní gramotnosti

  1. DA 13590
    Svobodová, Nikol, 1995-
    Středoškolské vzdělávání a rozvoj právní gramotnosti / Nikol Svobodová. -- 2020. -- 137, 4 listů : grafy. -- Vedoucí práce Ivana Havlínová. -- Oponent Jan Šmíd. -- Abstrakt: Diplomová práce se soustředí na problematiku rozvoje právní gramotnosti na středních školách. Cílem je zjistit souvislost mezi úrovní právní gramotnosti studentů a jejím rozvojem prostřednictvím středoškolské výuky. V úvodních kapitolách je vysvětlen smysl výuky práva na středních školách a objasněn pojem "právní gramotnost". Následně jsou interpretovány výsledky šetření zaměřených na postihnutí úrovně právní gramotnosti, včetně analýzy datového zdroje poskytnutého společností Scio, který umožňuje reflektovat nejnovější empirická data. Klíčová část práce je zaměřena na postihnutí možných příčin nízkého stavu právní gramotnosti české populace na úrovni středoškolského vzdělávání. Tato výzkumná část je koncipována jako analýza jednotlivých vrcholů didaktického Herbartova trojúhelníku, kterými jsou obsah, učitel a žák. V závěru práce jsou navrhnuta opatření související se zlepšením kvality středoškolské právní výchovy, shrnuty výsledky výzkumu.. -- Abstrakt: This diploma thesis concentrates on problems in the development of legal literacy in Czech high schools. The aim is to discover the relation between the level of students' legal literacy and its development through high school instruction. In the introductory chapters, the concept of "legal education" in high schools is explained and the term "legal literacy" is clarified. Then, results of surveys focusing on the level of legal literacy are interpreted, including an analysis of data resources provided by the company Scio which allows to reflect the latest empirical data. The key part of the work focuses on revealing possible causes of low legal literacy of the Czech population on the level of secondary education. This research part is conceived as an analysis of the individual vertices of the didactic Herbart triangle which are the content, the teacher and the student. In the conclusion of the thesis, measures related to the improvement of the quality of secondary school legal education are proposed and the result of the research are summarized.
    Havlínová, Ivana. Šmíd, Jan, 1973-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra politologie a filozofie
    výchova a vzdělávání. výchova k občanství. předmětová didaktika. učivo středních škol. právo. právní gramotnost. právní výchova. právní výchova na střední škole. střední vzdělávání. didaktika. didaktika společenských věd. law. legal literacy. legal education. legal education in upper secondary education. upper secondary education. didactics. didactics of social sciences. diplomové práce
    37.01. 376. 37.017.4. 37.016.026. 373.5.016. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.