Počet záznamů: 1  

Prevence specifických poruch učení

  1. DA 12554
    Kovalová, Mariana, 1974-
    Prevence specifických poruch učení / Mariana Kovalová. -- 2020. -- 81 listů : ilustrace, grafy. -- Vedoucí práce Jan Šindelář. -- Oponent Barbora Lanková. -- Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá prevencí specifických poruch učení. Jejím cílem je odhalení a analýza deficitů dílčích funkcí u vybraného vzorku dětí předškolního věku kvalitativní metodou Brigitte Sindelarové. Teoretická část práce se zaměřuje na vymezení speciálně pedagogické terminologie související s danou problematikou. V praktické části práce jsme se zaměřili na porovnání výsledků vstupního výzkumného šetření dětí ze dvou mateřských škol okresu Litoměřice. Předmětem našeho zájmu se stalo sestavení osobních případových studií čtyř chlapců, u nichž se ve větší míře projevilo oslabení dílčích funkcí. Na základě analýzy jejich konkrétních kognitivních oslabení jsme navrhli systematický a soustavný reedukační plán, jehož účinnost jsme vyhodnotili po šesti měsících od jeho zahájení. Na podkladě analýzy výzkumného šetření dílčích funkcí navrhujeme několik možností vedoucích ke zmírnění obtíží a možnosti využití screeningové metody pro pedagogy.. -- Abstrakt: The Bachelor Thesis deals with prevention of specific learning disabilities. Its objective is detection and analysis of deficits in partial functions in case of selected pre-school age children sample, through the qualitative method of Brigitte Sindelar. The theoretical part of the thesis focuses on defining special pedagogical terminology related to the given topic. We dedicated the practical part to comparison of initial research survey results from two kindergartens of Litoměřice district. Compilation of personal case studies of four boys, whose partial functions impairment was manifested to a greater extent, was the subject of our interest. Based on the analysis of their specific cognitive disabilities, we proposed a systematic re-educational plan and evaluated its effectiveness after six months since its launch. Based on the analysis of partial functions research investigation, we are proposing several options leading to their mitigation and options to utilize a screening method for teachers.
    Šindelář, Jan, 1966-. Lanková, Barbora, 1994-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    školní zralost. odklad školní docházky. specifické poruchy učení. speciální pedagogika. specific learning disabilities. school maturity and preparedness. postponement of school attendance. bakalářské práce
    373.29. 37.014.531-021.68. 616.89-008.43. 376. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.