Počet záznamů: 1  

Výzkum zkušeností žáka druhého stupně základní školy s osvojováním AJ na případové úrovni

  1. DA 12541
    Anderková, Veronika, 1988-
    Výzkum zkušeností žáka druhého stupně základní školy s osvojováním AJ na případové úrovni / Veronika Anderková. -- 2020. -- 87 listů. -- Vedoucí práce Jiří Závora. -- Oponent Ondřej Pešout. -- Abstrakt: Diplomová práce se zabývá výzkumem zkušeností žáka II. stupně základní školy s osvojováním anglického jazyka na případové úrovni. Výzkumným problémem je to, jakým způsobem uvažuje žák II. stupně základní školy o osvojování anglického jazyka na základní škole, ze kterého byly formulovány dvě výzkumné otázky: Jak uvažuje žák II. stupně o anglickém jazyce na základní škole?; Jak uvažuje žák II. stupně o způsobu osvojování anglického jazyka na základní škole?. K výzkumu bylo přistupováno kvalitativně, a to z důvodu povahy zkoumaných jevů. Vzhledem k cíli výzkumu byl výzkumný soubor vybrán prostým záměrným výběrem. Data byla vytvořena nestrukturovaným interview a analyzována metodou interpretativní fenomenologické analýzy. Výsledky výzkumu odpovídají na obě výzkumné otázky a ukazují, že participant uvažuje o anglickém jazyce na základní škole jako o jazyce nereálném, neautentickém, který tvoří jen holé věty a ne běžně užívané fráze a slouží pro nejnutnější situace. Slovní zásobu vnímá za naprosto nedostačující k porozumění jazyku. Výuku vidí především jako osnovami předepsanou, jako pouhé učení pravidel gramatiky a pasivní přijímání základních slovíček, která jsou ve výuce nadbytečná, protože ji zpomalují. Za motivující pro výuku jazyka považuje žák schopnost domluvit se v reálném prostředí.. -- Abstrakt: The diploma thesis deals with the research of older school-age child experience with English language acquisition. The research was conducted as a case study. The research problem is how an older school-age child considers English language acquisition at Czech lower secondary school, from which two research questions emerged: How does an older school-age child consider English language at lower secondary school?; How does an older school-age child consider the way the English language is acquired at lower secondary school? A qualitative approach was chosen on account of the nature of examined phenomena. Given the aim of the research, the research set was selected by purposive sampling. Data was created using unstructured interview and analyzed by interpretative phenomenological analysis. The results of the research provide answers to both research questions and show that the participant considers the English language at school unreal and not authentic, a language comprised of simple sentences that can be used only in the most exigent situations. The participant considers the vocabulary insufficient to understand the language. According to the participant, the English lessons follow their curriculum and offer mere knowledge of grammar rules and passive acquisition of word meanings that slows down the teaching. As motivating for language learning, the participant considers the ability to use the English in its real environment.
    Závora, Jiří, 1971-. Pešout, Ondřej. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie
    jazyková výuka. angličtina. jazyková akvizice. základní školy. osvojování cizího jazyka. English language acquisition. diplomové práce
    81'24. 811.111. 373.3. 81'232. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.