Počet záznamů: 1  

Využití komplexních výukových metod se zaměřením na české moderní dějiny na 1. stupni ZŠ

  1. DA 15077
    Růžička, Roman, 1998-
    Využití komplexních výukových metod se zaměřením na české moderní dějiny na 1. stupni ZŠ / Roman Růžička. -- 2023. -- 124 listů : ilustrace, grafy. -- Vedoucí práce Ivana Brtnová Čepičková. -- Oponent Jiří Šlégl. -- Abstrakt: Diplomová práce se zaobírá, jaký je zájem žáků 5. ročníků o české moderní dějiny ve vlastivědě. Jejím cílem je ověřit, zdali využití komplexních výukových metod zvýší zájem, motivaci a oblíbenost moderních dějin o vyučovací předmět vlastivědy, zdali žáci dosáhnou hlubšího a efektivnějšího porozumění oproti běžnému tradičnímu vyučování. Teoretická část práce se věnuje vymezení didaktiky vlastivědy, vlastivědy jako vyučujícího předmětu, klasifikací výukových metod a podrobnějším popisem komplexních výukových metod. V praktické části je představena metoda získávání dat, při níž bylo využito dotazníkového šetření a souhrnného testu z moderních dějin. Dále představuje námi navržených 10 vyučujících dvouhodinových bloků využívající některé komplexní výukové metody. Výsledky naší diplomové práce mohou být přínosem v podání informací získané z porovnání výsledků šetření mezi běžným vyučováním a vyučováním využívající komplexní výukové metody s dopady na hloubku porozumění učiva, zájmu a motivaci o moderní dějiny a oblíbenosti vlastivědy, jako vyučujícího předmětu v rámci všech vyučujících předmětů.. -- Abstrakt: The diploma thesis deals with the interest of 5th grade pupils in Czech modern history in the subject of national history. Its aim is to verify whether the use of complex teaching methods will increase the interest, motivation and popularity of modern history in the subject of national history, whether pupils will achieve a deeper and more effective understanding compared to the usual traditional teaching. The theoretical part of the thesis is devoted to defining the didactics of national history as a teaching subject, classification of teaching methods and a more detailed description of complex teaching methods. In the practical part, the method of data collection is presented, using a questionnaire survey and a comprehensive test in modern history. It also presents our proposed 10 two-hour teaching blocks using some comprehensive teaching methods. The results of our thesis can be useful in presenting the information obtained from the comparison of the survey results between conventional teaching and teaching using complex teaching methods, with implications for the depth of understanding of the curriculum, interest and motivation in modern history, and the popularity of national history as a teaching subject among all subject teachers.
    Brtnová Čepičková, Ivana, 1958-. Šlégl, Jiří. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    vlastivěda a dějiny. učivo základních škol. Komplexní výukové metody. moderní dějiny. 1. stupeň základní školy. zájem. hlubší porozumění. Complex teaching methods. modern history. primary school. interest. more effective understanding. diplomové práce
    908(...). 373.3.016. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.