Počet záznamů: 1  

Analýza poradenských služeb pro dospělé s SPU v regionu Ústeckého a Libereckého kraje

  1. DA 14637
    Reichlová, Nicol, 1998-
    Analýza poradenských služeb pro dospělé s SPU v regionu Ústeckého a Libereckého kraje / Nicol Reichlová. -- 2023. -- 86 listů, 3 nečíslované listy příloh + 1 DVD. -- Vedoucí práce Ivan Bertl. -- Oponent Kateřina Hádková. -- Abstrakt: Práce se bude zabývat průzkumem a analýzou možností speciálně-pedagogických služeb nabízených dospělým studentům se specifickými vzdělávacími potřebami v regionu severních Čech. A to konkrétně se zaměřením na osoby se specifickými poruchami učení, kteří studují na Technické univerzitě v Liberci a na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. V teoretické části bude popsána charakteristika specifických poruch učení, teoretická východiska vzdělávání dospělých se specifickými poruchami učení a systém poradenských služeb se zaměřením na poradenské služby speciálně-pedagogického zaměření pro dospělé klienty. Na základě stanovení výzkumného problému, tzn. zjištění úrovně poradenských služeb pro dospělé osoby se specifickými potřebami učení v Ústeckém a Libereckém kraji, bude zvolen kvalitativní typ výzkumu. Kvalitativní část předmětného výzkumu budou tvořit strukturované rozhovory se studenty UJEP v Ústí nad Labem a Technické univerzity v Liberci, kteří jsou vedení jako klienti se specifickými poruchami učení v rámci center podpory při těchto vysokých školách. Cílem kvalitativní části bude zjistit, jak jsou tyto osoby informovány, jaké služby speciálně-pedagogického zaměření mohou využít a jak tyto služby hodnotí. Obecně se bude jednat o zhodnocení speciálně-pedagogických poradenských služeb z pohledu dospělých studujících. Z výsledků šetření budou následně formulována doporučení pro aktualizaci současné nabídky služeb tohoto typu ve vysokoškolské praxi či náměty na zlepšení služeb stávajících.. -- Abstrakt: The aim of the thesis is to research and analyse the possibilities of special pedagogical services offered to adult students with special educational needs in the region of North Bohemia. A special focus will be placed on individuals with specific learning disabilities who are current students at the Technical University of Liberec and at Jan Evangelista Purkyně University in Ústí nad Labem. The theoretical part will describe the characteristics of specific learning disorders, the theoretical basis of educating adults with specific learning disorders and the system of counselling services with emphasis on counselling services of special pedagogical focus for adult clients. Based on the formulation of the research problem, i.e. the determination of the level of counselling services for adults with specific learning needs in the Ústí and Liberec regions, a qualitative type of research has been selected. The qualitative part of the research will consist of structured interviews with students of UJEP in Ústí nad Labem and the Technical University of Liberec, who are listed as clients with specific learning disabilities within the support centres at these universities. The aim of the qualitative part is to establish how these individuals are informed, what services of special education are being offered and how the clients evaluate these services. In general, the thesis will evaluate the special pedagogical counselling services from the perspective of adult learners. The results of the survey will subsequently be used to formulate recommendations for updating the current offer of services of this type in university practice or suggestions for improving existing services.
    Bertl, Ivan, 1965-. Hádková, Kateřina. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky
    specifické poruchy učení. speciální poradenství. Ústecký kraj (Česko : 2000-). Liberecký kraj (Česko : 2000-). dospělý. vysoká škola. poradenství. hodnocení. special learning disabilities. adult. university. counseling. assessment. diplomové práce
    616.89-008.43. 376.048. (437.315). (437.15). (437.316). (437.16). (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.