Počet záznamů: 1  

Narušená komunikační schopnost u žáků v prvních třídách základní školy

  1. DA 13376
    Maternová, Eliška, 1995-
    Narušená komunikační schopnost u žáků v prvních třídách základní školy / Eliška Maternová. -- 2021. -- 77 listů : grafy. -- Oponent Pavel Mühlpachr. -- Vedoucí práce Ilona Pešatová. -- Abstrakt: Diplomová práce se zaměřuje na problematiku narušené komunikační schopnosti žáků v běžných základních školách, kteří navštěvují první ročník. Cílem práce je komparace a analýza komunikační schopnosti v oblasti pragmatické roviny intaktních žáků a žáků ADHD, jež jsou ohroženi školním neúspěchem. Teoretická část se věnuje základním pojmům souvisejícím s řečí a narušenou komunikační schopností, specifikací jazykových rovin a projevů ADHD. Pragmatická rovina je popsána detailněji zejména ve spojitosti s komunikačními schopnostmi dětí s ADHD. Empirická část práce se zaobírá analýzou otázek týkajících se úrovně pragmatické roviny včetně naslouchání u dětí s ADHD a u dětí intaktních.. -- Abstrakt: This research work is focused on pupils with impaired communication ability in their first grades. The main goal is to define and analyze communication ability of children with the syndrome ADHD and pupils without any difficulties in pragmatic speech level of communication. We predict that pupils with ADHD syndrome could be faced to the school failure and more communication problems than pupils without any difficulties. Theoretical part tries to establish main nomenclature in connection to speech difficulties in specific speech levels and the symptoms of ADHD syndrome in communication where we mainly focus to the pragmatic speech level. Research part deals with the research problem connected with analyzing of pragmatic speech level and listening of children with and without ADHD syndrome.
    Mühlpachr, Pavel, 1962-. Pešatová, Ilona. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky
    porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou. komunikační dovednosti. naslouchání. narušená komunikační schopnost. ADHD. pragmatická jazyková rovina. komunikace. jazyk. řeč. impaired communication ability. pragmatic speach level. listening. communication. language. speech. diplomové práce
    616.89-008.47-008.481. 316.77:81'42. 316.776. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.