Počet záznamů: 1  

Komparace výkonové motivace u dětí z dětského domova a z běžných rodin

  1. DA 13332
    Vernerová, Veronika, 1995-
    Komparace výkonové motivace u dětí z dětského domova a z běžných rodin / Veronika Vernerová. -- 2021. -- 89 listů : schémata. -- Oponent Arnošt Smolík. -- Vedoucí práce Ladislav Zilcher. -- Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá komparací výkonové motivace u dětí z dětského domova a z běžných rodin. Komparací je myšleno srovnávání či porovnávání postojů a přístupů dětí. Cílem této práce je zjistit, zda existuje případný vliv na výkonovou motivaci u dětí žijících v dětském domově, které navštěvují sedmou, osmou a devátou třídu základní školy. Zjistit v čem je vlastně rozdíl a zda typ péče, kde momentálně žijí, zda v dětském domově nebo v běžné rodině, má na tuto motivaci k učení vliv, a pokud ano, tak jakou. V teoretické části se práce zabývá vývojem dítěte ve věku 12-15 let, tedy dětí navštěvující 7.-9. ročník Základní školy. Tento vývoj je ještě rozdělen podle dětí, které žijí v dětském domově a v běžné rodině. Další kapitoly jsou na téma základního vzdělávání, ústavní výchova ve formě dětských domovů a kapitola školní výkonová motivace. V praktické části se pak práce zabývá již výzkumem kvalitativní metodou, kdy formou rozhovoru byla zjišťována motivace dětí k učení a následně porovnána podle toho kde žijí.. -- Abstrakt: This Bachelor's Thesis compares the performance motivation of children from chil-dren's homes and from traditional families. It focuses on comparing the children's attitude and approach. The aim of this thesis is to determine whether growing up in children's homes influences the performance motivation of children attending the seventh, eighth and nineth grade of elementary school. It looks at the possible differences and the influence (if there is one) of the type of home the children live in on their motivation to learn. The theo-retical part deals with the development of children between the age of 12 and 15, that is when attending 7th-9th grade of elementary school. This group is further divided to children living in children's homes and in families. It also includes chapters on elementary school-ing, institutional care in children's homes and performance motivation in education. The practical part uses the qualitative research method in the form of interviews to determine the children's motivation to learn which is then evaluated based on where they grow up.
    Smolík, Arnošt. Zilcher, Ladislav. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    výkonová motivace. školní psychologie. pomáhající profese. dětské domovy. běžná rodina. motivace. komparace. performance motivation. children's home. traditional family. motivation. comparison. bakalářské práce
    159.947.5:159.944. 37.013.77. 364-4. 364-54-053.2. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.