Počet záznamů: 1  

Analýza kognitivních schopností žáků

  1. DA 12738
    Takacsová, Kateřina, 1998-
    Analýza kognitivních schopností žáků / Kateřina Takacsová. -- 2020. -- 61 listů : ilustrace, grafy. -- Oponent Michal Vostrý. -- Vedoucí práce Jan Tirpák. -- Abstrakt: Bakalářská práce se věnuje tématu kognitivních schopností žáků prvního stupně spádových základních škol ze sociálně vyloučených lokalit a u žáků reprezentujících majoritu. V teoretické části je pozornost soustředěna na kognitivní schopnosti v oblasti verbální, kvantitativní a neverbální a problematiku sociálně vyloučených lokalit. Praktickou část tvoří výsledky standardizovaného šetření Testem kognitivních schopností TKS (Thorndike, Hagen, 1998). Cílem výzkumného šetření je analyzovat, nalézt a komparovat odlišnosti v kognitivních schopnostech u vybraných respondentů. Součástí práce je polemika zjištěných závěrů, formulace relevantních závěrů a doporučení pro praxi speciální pedagogiky intervence a dalších pomáhajících profesí. Pro statistické vyhodnocení dat získaných standardizovaným šetřením byl využit příslušný typ t-testu pro komparaci aritmetických průměrů dvou nezávislých výběrů dat a analýza rozptylu ANOVA (analysis of variance).. -- Abstrakt: The bachelor's thesis deals with the cognitive abilities of primary school pupils from socially excluded localities. In the theoretical part, attention is focused on cognitive abilities in the field of verbal, quantitative and nonverbal and the issue of socially excluded localities. The practical part consists of the results of a standardized survey by the Test of cognitive abilities TKS (Thorndike; Hagen, 1998). The aim of the research is to analyze, find and compare differences in cognitive abilities in selected respondents. Part of the work is the controversy of the findings, the formulation of relevant conclusions and recommendations for the practice of special pedagogy-intervention and other helping professions. For statistical evaluation of data obtained by standardized survey, the appropriate type of t-test was used to compare the arithmetic means of two independent data selections and analysis of variance ANOVA (analysis of variance).
    Vostrý, Michal. Tirpák, Jan, 1983-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky
    pedagogická psychologie. školní psychologie. sociálně vyloučené lokality. sociální vyloučení. kognitivní schopnosti. mladší školní věk. cognitive abilities. middle childhood. socially excluded locations. bakalářské práce
    37.015.3. 37.013.77. 316.334.55/.56-024.83. 364.624.4. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.