Počet záznamů: 1  

Činnost asistentů pedagoga u žáků s autismem v mateřské škole

  1. DA 12743
    Bezděková, Anežka, 1994-
    Činnost asistentů pedagoga u žáků s autismem v mateřské škole / Anežka Bezděková. -- 2020. -- 82 listů : schémata. -- Oponent Helena Vomáčková. -- Vedoucí práce Ladislav Zilcher. -- Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá činností asistentů pedagoga v běžných mateřských školách, které mají ve třídě integrovaného žáka s poruchou autistického spektra. Teoretická část popisuje celosvětový vývoj problematiky a přístup k jedincům s tímto typem postižení. Dále je vymezena etiologie, základní charakteristiky a členění jednotlivých poruch a proces diagnostiky. Rovněž je vymezena problematika předškolního vzdělávání žáků s autismem a jsou nastíněny možné metody a formy výuky jejich edukace. Poslední oddíl teoretické části pojednává o pedagogické asistenci v mateřských školách. Charakterizuje profesi a její legislativní ukotvení a v rovněž se zaměřuje na jejich náplň práce v případě působení u tohoto postižení. Praktická část je realizována prostřednictvím kvalitativního výzkumného šetření. Cílem praktické části bylo zjištění závislosti mezi náplní práce asistenta pedagoga a integrací žáka s autismem v běžné mateřské škole. Sběr dat byl proveden formou polostrukturovaných rozhovorů. Získaná data jsou analyzována metodou otevřeného a axiálního kódování. Výstupem práce jsou závěry a doporučení pro praxi, které mohou sloužit jako metodika začínajícím asistentům, ale také pedagogům v mateřské škole, které nemají s obdobnou situací zkušenosti.. -- Abstrakt: The bachelor thesis deals with the activities of teaching assistants in regular kindergartens with integrated pupils with autism spectrum disorder in their classes. The theoretical part describes the worldwide development of the issue and the approach to individuals with this type of disability. Furthermore, the etiology, basic characteristics and classification of individual disorders, and the process of diagnostics are defined. The issue of preschool education of pupils with autism is also defined and potential methods and forms of their education are outlined. The last section of the theoretical part deals with the pedagogical support in kindergartens. It characterizes the profession and its anchoring in legislation and also focuses on the description of this position when dealing with this type of disability. The practical part is realized through qualitative research. The aim of the practical part was to determine the dependence between the work scope of teaching assistant and the integration of pupils with autism into a regular kindergarten. The data were collected in the form of semi-structured interviews. The data obtained were analyzed by the open and axial coding method. Work results include conclusions and recommendations for practice, which can serve as a methodology for junior assistants, as well as kindergarten teachers without experience in a similar situation.
    Vomáčková, Helena, 1958-. Zilcher, Ladislav. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky
    asistentky pedagogů. asistenti pedagogů. autismus. děti s autismem. děti předškolního věku. mateřské školy. poruchy autistického spektra. předškolní vzdělávání. intervence. autism. teacher assistants. pre-school education. autism spectrum disorders. bakalářské práce
    37.011.3-055.2-021.633. 37.011.3-051-021.633. 616.896. 159.97. 316.344.6-056.36-053.2. 316.346.32-053.4. 373.24. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.