Počet záznamů: 1  

Komparace sebepojetí školní úspěšnosti dětí

  1. DA 12745
    Filousová, Iva, 1976-
    Komparace sebepojetí školní úspěšnosti dětí / Iva Filousová. -- 2020. -- 71 listů : grafy. -- Oponent Helena Vomáčková. -- Vedoucí práce Jan Tirpák. -- Abstrakt: Komparace sebepojetí školní úspěšnosti dětí Bakalářská práce se zabývá komparací sebepojetí školní úspěšnosti dětí. Cílem práce je zjistit a porovnat rozdíly v sebepojetí školní úspěšnosti u dětí ve věku 10-15 let, které jsou v rámci nařízené ústavní výchovy umístěny v dětském domově a u intaktních dětí žijících v rodinném prostředí. V teoretické části jsou zpracována témata vztahující se k obsahovému zaměření, zejména se jedná o otázky týkající se sebepojetí, školní úspěšnosti a problematiky ústavní výchovy. Praktickou část tvoří výsledky standardizovaného dotazníkového šetření pomocí testu Sebepojetí školní úspěšnosti dětí-SPAS (Matějček, Vágnerová, 1992). Cílem výzkumného šetření je zjistit, nalézt a porovnat odlišnosti v sebepojetí školní úspěšnosti u vybraných skupin respondentů. Výzkumný vzorek tvoří 78 respondentů, kteří jsou umístěni v rámci ústavní výchovy v dětském domově a dětí žijících v rodinném prostředí. Na základě výzkumu jsou formulovány závěry a doporučení pro praxi sociální pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí. Pro statistické vyhodnocení dat získaných standardizovaným šetřením bylo využito příslušného typu t-testu pro komparaci aritmetických průměrů dvou nezávislých výběrů dat a analýza rozptylu ANOVA (analysis of variance).. -- Abstrakt: ABSTRACT Comparison of self-concept of school success of children The bachelor thesis deals with the comparison of self-concept of school success of children. The aim of this work is to find out and compare the difference in self-concept of school success of children aged 10-15 who are placed in the children's home and intact children living in a family environment. In the theoretical part there are elaborated topics related to the content focus, especially the questions concerning self-concept, school success and institutional education. The practical part consists of the results of a standardized questionnaire survey using the Self-concept of school success of children-SPAS test (Matějček, Vágnerová, 1992). The aim of the research is to find, find and compare differences in self-concept of school success in selected groups of respondents. The research sample consists of one hundred respondents who are placed in institutional care in orphanages and children living in a family environment. On the basis of the research conclusions and recommendations for practice of social pedagogy and other disciplines of so called helping professions are formulated. For statistical evaluation of data obtained by standardized survey, the appropriate type of t-test was used to compare the arithmetic means of two independent data selections and analysis of variance ANOVA (analysis of variance).
    Vomáčková, Helena, 1958-. Tirpák, Jan, 1983-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky
    ústavní výchova. školní úspěšnost. sebepojetí. standardizovaný test. self-concept. school success. institutional care. standardized test. bakalářské práce
    364-783.2-053.2. 37.091.212.7-026.18. 159.923.2. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.