Počet záznamů: 1  

Analýza metod práce vychovatelů s dětmi opouštějícími dětský domov

  1. DA 12029
    Bludská, Veronika, 1996-
    Analýza metod práce vychovatelů s dětmi opouštějícími dětský domov / Veronika Bludská. -- 2020. -- 100 listů + 1 CD. -- Vedoucí práce Ivan Bertl. -- Oponent Jaroslav Říčan. -- Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na metody práce vychovatelů s dětmi, které budou opouštět ústavní zařízení. První část práce je věnována vymezení náhradní ústavní péče v České republice. Dále poukazujeme na rizika, jež s sebou přináší pobyt dětí v ústavním zařízení, a zaměřujeme se i na to, jak v současné době Česká republika pracuje na snižování negativních dopadů ústavního zařízení. Mimo jiné se věnujeme náplni práce vychovatele v dětském domově. V neposlední řadě nás také zajímá, jak v průběhu pobytu dítěte v dětském domově vychovatel s těmito jedinci pracuje. V druhé části práce interpretujeme data získaná pomocí rozhovorů, jež zjišťují, jaké metody práce využívají vychovatelé při práci s dětmi opouštějícími ústavní zařízení, a také zachycujeme názor vychovatelů na úspěšnost těchto metod práce po zařazení dětí do běžného života.. -- Abstrakt: This diploma thesis is aimed at tutors´ working methods with children that will leave an institutional facility. The first part of the thesis deals with a classification of an institutional care in the Czech Republic. Furthermore, it introduces possible risks connected with children´s stay in an institutional facility and it focuses also on a present situation in the Czech Republic in the field of minimising negative impacts of an institutional care. Among other things, it deals with a tutor´s job duties in a children´s home. Last but not least, it is interested in a tutor´s work with the individuals during a child´s stay in a children´s home. The second part of the thesis interprets the data obtained through interviews that investigate which working methods are used by the tutors during their work with children leaving an institutional facility; it also records the tutors´ opinions on a level of a success of these working methods after the children´s inclusion in everyday life.
    Bertl, Ivan, 1965-. Říčan, Jaroslav. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    sociální pedagogika. ústavní výchova. náhradní výchovná péče. deprivace (psychologie). dětský domov. transformace ústavní péče. následná péče o děti. institutional care. children´s home. institutional care transformation. children´s aftercare. diplomové práce
    37.013.42. 364-783.2-053.2. 159.922/.923. 364-782.4. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.