Počet záznamů: 1  

Adaptace dítěte na nařízenou ústavní výchovu v prostředí výchovného ústavu

  1. DA 12755
    Dymič, Jan, 1976-
    Adaptace dítěte na nařízenou ústavní výchovu v prostředí výchovného ústavu / Jan Dymič. -- 2020. -- 66 listů, 4 nečíslované listy příloh : grafy. -- Vedoucí práce Arnošt Smolík. -- Oponent Jan Tirpák. -- Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá problematikou průběhu adaptace dítěte s ukončenou zá-kladní školní docházkou, jež je nově umístěno ve školském zařízení pro výkon nařízené ús-tavní výchovy - výchovném ústavu. V teoretické části jsou zpracována související témata, zejména se jedná o otázky socializace člověka, nesprávné formy socializace dítěte, osvojo-vání si přijatelných sociálních strategií, poruchy chování, odebírání dítěte z rodiny, nařízené ústavní výchovy, a platné legislativy. Praktickou část tvoří výsledky vlastního šetření zabý-vající se analýzou vývoje projevů adaptačních potíží dítěte po různých dobách jeho pobytu ve výchovném ústavu. Součástí práce jsou konkrétní závěry a doporučení s potencionálními strategiemi pro pedagogy, kdy dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná v samotné praxi sociální pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.. -- Abstrakt: The bachelor's thesis examines the problematics of an adaptation of a child, with a completed basic school attendance, which is newly placed in a school facility for the execu-tion of an ordered institutional education - youth detention center. The theoretical part deals with related topics, mainly the issues of socialization of man, the improper form of child socialization, the adaptation of acceptable social strategies, the behavioral disorders, the re-moval of a child from the family, ordered institutional education, and applicable legislation. The practical part consists of results gained by self-research on the subject of an analysis of the development of manifestations of adaptation difficulties of a child after different times of its stay in ordered institutional education. As part of the work there are specific conclu-sions and recommendations with potential strategies for teachers, the results achieved and the set recommendations are usable in the practice itself of social pedagogy and other disci-plines, of the so-called helping professions.
    Smolík, Arnošt. Tirpák, Jan, 1983-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    ústavní výchova. náhradní výchovná péče. socializace. sociální strategie. výchovný ústav. adaptace. socialization. upbringing. social strategy. ordered institutional education. youth detention centre. adaptation. bakalářské práce
    364-783.2-053.2. 364-782.4. 316.614. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.